Германският концерн „Либхер“ откри официално трети завод у нас – за производство на бетоновози.
„Либхер Конкрийт Технолоджи Марица“ ЕООД се намира в Пловдив, където са и другите две предприятия на компанията – „Либхер Хаусгерате Марица“ ЕООД за производство на хладилници и фризери и „Либхер Транспортейшън Системс“ ЕООД за климатични и вентилационни системи в железопътния транспорт.
Инвестицията е в размер на 17 млн. евро. Към момента в предприятието са назначени 120 души на различни позиции, като се търсят още инженери.
Инвеститор в новото предприятие е подразделението на концерна за бетонна техника, което иска да отговори на нарасналото търсене на бетонна техника в Европа. Произведените в завода изделия са предназначени основно за близки до България пазари в Централна, Източна и Югоизточна Европа, но част от тях ще се изпращат и към партньори на групата в Западна Европа.
Инвестицията
Заводът се намира на бул. „Кукленско шосе“, в рамките на Пловдив. Изграден е върху терен с площ 37 хил. кв.м. Застроената производствена и складова площ е 12 хил. кв.м., като част от сградите са съществуващи и са достроени останалите необходими площи.
Либхер
Предприятието поне засега е под наем, като се водят преговори за закупуване на базата.
В общата инвестирана сума (17 млн. евро) се включват както нови машини, съоръжения и оборудване, така и трансферирани от Германия.
Предприятието всъщност работи от 2019 г. Първоначалната идея на концерна „Либхер“ е то да е допълнителна, спомагателна мощност към завода в Германия. Впоследствие обаче идеята еволюира и в България се премества цялото производство и предварителен монтаж.
Капацитет
„Либхер Конкрийт Технолоджи Марица“ произвежда рами и бурета за бетоновози. Около 80% от произвежданите изделия отиват в Германия, т.е. предприятието играе ролята на вътрешен доставчик за подразделението за бетонна техника и технологии за клиенти от Централна и Източна Европа. Останалите изделия се изпращат на партньори на концерна в други страни в Западна Европа.
Капацитетът за производство е 8 рами и 10 бурета дневно. Годишно се произвеждат 2 400 изделия, като това е планираният капацитет до 2025 г.
Либхер
Без допълнителни инвестиции в производствени помещения и техника и наемане на хора могат да бъдат произвеждани още до 400 изделия.
Камионите с бетонови миксери, които се сглобяват в завода, се правят по поръчка на клиенти от пазари, близки до България.
Повече от 20 години в България
Групата „Либхер“ присъства от над 20 години на българския пазар. Първото ѝ дружество в страната е „Либхер Хаусгерате Марица“ за производство на хладилна техника – регистрирано е през 1999 г.
Второто дружество – „Либхер Транспортейшън Системс“ е открито през 2004 г.
Заводът за хладилници отчита приходи в размер на 503 млн. лева през 2020 г., което представлява годишен ръст от над 10%. Печалбата на предприятието е за над 34 млн. лева, като се увеличава също с близо 10% на годишна база.
Предприятието за климатични инсталации в транспорта увеличава приходите си до 53 млн. лева през 2020 г. (+17%), но отчита загуба.
Концернът е инвестирал повече от 700 млн. евро в производствата си по света през 2021 г.
преди 2 години ето класическия идддиот над теб! дето по цял ден величае русия и плюе по Запада, но отишъл в един завод за хладилници и му паднало ченето на горката копейка!... а смятай ако иде там където се прави развойната дейност в къв културен шок ще изпадне! ... добре че никога няма да го пуснат там! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години и назначиха ли те за чистач ?.... или и за това не ставаш, хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Преди десетина години ходих по разни такива заводи в индустриалните зони, беше доста интересно, Либхер завода за хладилници беше може би най-добрият като условия за работа, запомнил съм и чудесен стол за работниците. Обаче знаете ли какво казаха почти всички директори на предприятия относно работата в България - нямаха проблем с бюрокрация и корупция, тогава даже имаше програма за улесняване и тн( сигурно още има, вече не се интересувам) но имаха огромен проблем с намиране на служители. Може би в Пловдивската зона беше най-малък, но при останалите беше екзистенциален. Няма кой да бачка. Няма кой да бачка като специалист, няма и като индианец. Пари даваш, но няма на кого. Интересно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Според форумните гробокопачи на "колективният запад" тука нищо не става от тази държава ... :))) ... пък то поредна фирма дето строи и се развива у нас ... а в случаят и с пореден завод ... Поздравления !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар