IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Започва строителството на "Хемус" от Ябланица до “Боаза”

Участъкът е с дължина 9,3 км, ремонтните дейности възлизат на 55 млн. лева

14:05 | 27.03.18 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

55 млн. лв. ще бъдат вложени в строителството на дългата 9,3 км нова отсечка от магистрала "Хемус" от Ябланица до пътен възел "Боаза", чиято символична първа копка бе направена от вицепремиера Томислав Дончев, министъра на регионалното развитие Николай Нанков и на финансите Владислав Горанов, предава БТА.

Припомняме, че министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков издаде разрешението за строеж на този участък оъ магистралата през миналата седмица.

По думите на Нанков при проектирането са спестени 40% от първоначално предвидените средства. Строителството трябва да приключи в срок от две години, но регионалният министър увери, че участъкът ще бъде завършен по-рано.

Той допълни, че до два месеца ще започне и реалното строителство на участъка от "Хемус" от Шумен до Търговище на пътен възел "Белокопитово".

Николай Нанков подчерта, че магистрала "Хемус" е приоритет за правителството, в момента тече проектирането на участъка от "Боаза" до разклона за Ловеч с дължина 52 км и, ако няма обжалване на процедурите, до края на годината и там ще започне реалното строителство.

Започва и проектирането на следващите 85 км до Велико Търново. Нанков очаква през 2019 г. и в двата участъка да има реално строителство.

До 2025 г. цялата магистрала трябва да бъде завършена като за това ще са необходими още 1,3 млрд. лв.

Договорът за строителството на магистралната отсечка с Консорциум "ХВП Ябланица" бе подписан през юли 2017 г.

Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 дни са за изграждане на обекта. При реализацията на проекта ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата "Съева дупка". Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети. 

Финансовият министър Владислав Горанов заяви, че това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България. “Сигурен съм, че когато завършим този проект, Северна България ще започне да догонва Южна. Трябва да имаме приоритети, трябва да развиваме регионите", коментира Горанов. 

Това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България

Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че правителството има голямата задача да направи така, че по-голямата част от Северна България да не е провинция. 

"Противно на това, което виждате, ние не инвестираме в асфалт и бетон, ние инвестираме само в хора. За нас е важно те да могат да пътуват, да работят, да стават по-богати и да се развиват, това е крайната цел, за да може столицата да е свързана с морето, за да може нито една част от територията на Северна България да не е отделена”, каза вицепремиерът.

По-късно днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи първа копка за рехабилитацията на обходния път на Ловеч, който е част от второкласния път Плевен-Ловеч-Троян-Кърнаре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
GiRo
преди 6 години
Девет километра за две години?! Смешници! Римляните са строили по-бързо от вас. Очаквам след още две да стане на вълни и кръпки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още