Британският концерн Unilever придобива българския производител на сладоледи Denny Ice Cream. Стойността на сделката е тайна. Споразумението подлежи на регулаторно одобрение от българските органи за защита на конкуренцията.
Основана през 1993 г. от българските предприемачи Цветан Цветанов и Румен Данчев, Denny Ice Cream е един от големите местни производители на сладоледи в България с оборот от 6,2 милиона евро за 2017 г. и 100 души служители. Компанията притежава една фабрика във Велико Търново и има силна местна дистрибуторска мрежа.
Българското подразделение за сладоледи на Unilever и Denny Ice Cream ще се слеят, комбинирайки глобалното ноу-хау и способности на Unilever с опита и познанието на местния пазар на Denny Ice Cream. Цветан Цветанов е назначен за Управляващ директор на новото българско подразделение на сладоледите, част от Unilever South Central Europe.
„За нас е удоволствие да приветстваме Denny Ice Cream в семейството на Unilever. Техните познания за местния пазар, превръщат марката в една от най-обичаните от българските потребители. Доволен съм и от факта, че Цветан Цветанов ще се присъедини към нас, тъй като той е изключителен предприемач. Той ще има ключова роля в създаването на светло бъдеще за новия бизнес“, казва Джеймс Симънс, управляващ директор на Unilever South Central Europe.
„Горди сме, че през последните 25 години изградихме толкова голям бизнес в България. Вярваме, че нашето наследство и познание са перфектни за Unilever. Присъединявайки се към портфолиото на водещ глобален производител на сладоледи ще бъде от полза за марката Denny Ice Cream“, пояснява от своя страна Цветан Цветанов, управител на Denny Ice Cream.
Denny Ice Cream е сравнително млада компания. През пролетта на 2016 г. тя откри нова фабрика в промишлената зона на град Дебелец, Велико Търново, изградена с инвестиции от над 5 млн. лв. и с модерно оборудване от Италия, което според 10-годишна инвестиционна програма ще струва около 5 млн. евро. Новата сладоледена фабрика има капацитет от 60 тона сладолед на денонощие, което е 3 пъти повече от досегашното производство. Освен това компанията имплементира система за спестяване на енергия, което ѝ позволява да намали разходите си с до 30%. Тази система се допълва и от слънчеви панели.
През последните няколко години сладоледеният пазар в страната се оценява на около 100 млн. лева годишно. Той е доминиран от световните гиганти Nestle и Unilеver.
Това не е първата сделка за български производител. През 2005 г. швейцарският гигант в хранително-вкусовия сектор Nestlе чрез гръцкото си подразделение Nestlе Hellas продоби производителя на сладолед Delta Ice Cream за около 240 млн. евро. Nestlе придоби дял от 96% от капитала на Delta Holdings в Delta Ice Cream, а после - и останалите акции.
Unilever пък влезе в България през 2011 г., след като поделението на компанията за бързооборотни стоки за Централна и Южна Европа купи марките сладолед на „Дарко”, дистрибуторската мрежа (продажби) и производствения отдел от тогавашния собственик - Balkan Accession Fund. „Дарко” бе втората по големина компания за сладолед в България, която продава известни марки, като Eskimo, Casablanca, Weekend, Magic Ice, Free, Belinda, Alaska и Milka в категориите импулсни и семейни сладоледи. „Дарко” бе основан като български производител на сладоледи, сладоледени торти и други десерти през 1991 г. в София. През 2005 г. регионалният фонд за дялово инвестиране с капитал от 110 млн. евро Balkan Accession Fund придоби сладоледената компания.
*Актуализирано в 12.00 часа