Туристическият бранш в България е готов за обединение, каквото предвиждат промени в Закона за туризма. Това заяви изпълнителният директор на Сдружение "Национален борд по туризъм" Поли Карастоянова и посочи като положителен пример за секторно обединение Националната строителна камара и Лозаро-винарската камара.
Промени в Закона за туризма ще извадят на дневен ред изискването да се създаде само една представителна туристическа организация за сектора.
"По закона, такъв, какъвто в момента съществува, се случи една епидемия от регистрация на организации, които може би вече са над 200. Този модел прави невъзможно взимането на каквото и да е решение", коментира Карастоянова. Проектозаконът е във фаза обществено обсъждане, припомни тя пред БНР.
Бизнесът настоява сам да си дава лицензи на новите обекти и да ги категоризира, а държавата само да контролира процеса и да движи политиката в туризма. "Обединението не е самоцел. То е модел, инструмент, с който регулацията отива в бизнеса, а контролът остава в държавата", заяви Поли Карастоянова.
"Не вярвам, че е работа на който и да е висш представител на българско правителство да брои чадъри и шезлонги по плажа, да мери коридори и да брои шпионки на вратите. Работа на всяко българско правителство е да осигури мрежата от туристически представителства, бюджета за национална реклама, авиокомпаниите, инвестиционния интерес към България - това означава да провеждаш политика в туризма. Настояваме за съществено увеличение на бюджета на Министерството на туризма за национална реклама, за работа както с българските, така и с международните медии, защото е много важно да знаем какво разказваме за България и то може да бъде разказано по различен начин", посочи Карастоянова.
Утре Националният борд по туризъм провежда петата си годишна среща. На форума туристически сдружения, неправителствени организации, големи инвеститори в България, представители на законодателната, изпълнителната и местната власт ще обсъдят проблемите на сектора и ще излязат с предложения за тяхното разрешаване.