IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тръгва търгът за изготвянето на идеен проект за метролинията към "Слатина"

Предвижда се трасето да е изцяло подземно и с шест спирки

15:06 | 11.12.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Общинското дружество „Метрополитен“ ЕАД е обявило обществена поръчка за изготвянето на идеен проект за строителството на третата линия на метрото от центъра на София към кв. „Слатина“, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Проектът е за трасе с дължина почти 6 км и 6 метростанции.

Индикативният бюджет е 2,4 млн. лева, като оферти се приемат до 15 януари 2018 г. Отварянето им е предвидено за 16 януари. Финансирането е осигурено от оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

На базата на този проект „Метрополитен“ ще търси и финансиране за строителството на отсечката.

Спирките по трасето

Началната точка на отклонението на трасето на метрото към „Слатина“ е между метростанция №6 и метростанция №8 на третия метродиаметър. Това е в зоната на Военна академия, вижда се от документацията към обществената поръчка.

Линията се предвижда да минава под Военната академия. Спирки ще има на посолството на Румъния, на кръстовищата на ул. „Гео Милев“ с ул. „Николай Коперник“ и ул. „Слатинска“, при „Арена Армеец“ на бул. Асен Йорданов, и при Окръжна болница (в района на The Mall, където се обособи сериозна по размери бизнес зона и транспортните връзки са изключително натоварени).

Предвижда се цялото трасе да е подземно.

Срокът за изпълнение на проектирането е 18 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 1
Momchil_Matev
преди 6 години
Добро начало на една бъдеща Circle Line на софийското метро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още