IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Трябва да се мисли за стимули за автомобилната индустрия, препоръча експерт

България трябва да мине нивото от 50 хиляди нови продажби на година, посочи Александър Миланов от Асоциацията на автомобилните производители и дилъри

15:28 | 20.04.18 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Трябва да се мисли за стимули за автомобилната индустрия, препоръча експерт

Ръст от 26% (на продажбите на нови автомобили, б. ред.) изглежда добре, но България трябва да има увеличение над 50% на годишна база, за да достигне страната ни до нивата, които са нормални за Румъния, Словакия, Чехия, Полша. Факторите за такъв ръст са налице и ние имаме доста добре организиран пазар. 

Това прогнозира Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той коментира как се разви пазарът на автомобили в България и ЕС през първото тримесечие на 2018 г.

Според него са представени всички автомобилни марки и пазарът е конкурентен.

“Все по-добри и стабилни стават финансовите схеми за покупка на нов автомобил в България, което дава добра база, но страната ни трябва да помисли за нови стимули за автомобилната индустрия, препоръча експертът. – Когато в новите страни-членки на ЕС броят на регистрираните и продадени нови автомобили на глава от населението е значително по-нисък, а икономическите показатели се подобряват, ръстът е по-голям.”

Миланов напомни, че намалелите лихви на лизинга за автомобили и по-голямото покриването на рисковете увеличават достъпа повече потребители до покупка на превозни средства.

Той обаче е на мнение, че конкуренцията на пазара е много силен.

„Ние трябва да погледнем, че днес една страна като Полша е горе-долу едва на нивото на Холандия, не е достигнала още и Белгия. Имайки предвид потенциала на икономиката, тези ръстове там трябва да продължат. Същото важи и за България. Рано или късно тя трябва да мине нивото от 50 хиляди (нови продажби на година, б. ред.) леки автомобила. Това няма да е тази или следващата година, но сериозни мерки по отношение на регулиране на ползването на автомобилите в България биха помогнали“, коментира Миланов.

Той прогнозира, че Великобритания ще остане един от най-големите пазари на коли в Европа дори след Brexit.

Александър Миланов даде положителни примери за стимули на индустрията в световен мащаб с Румъния, Норвегия, и американския щат Калифорния.

Как ще изглежда индустрията след десет години и ще се засили ли тенденцията старите дизели от Европа да идват в България? Настъпват ли електромобилите?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
supertrader
преди 6 години
На тези мошеници трябва да се забрани да продават коли.Защото продават 90% ментета. Колите са сглобявани в Турция и дават дефекти още нови. Автомобилите които се продават в Германия въобще не дефектират с такива проблеми. Износват сегменти и цилиндри на двигатели за 30000км и после димят и ни тровят. Тези които си купуват нови коли в България си дават парите за ***. Единственните коли които са нормални тук са китайските тойоти от Баховица и Дачиите..Шкодите дори са ментета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
doba
преди 6 години
'Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България'Продава си стоката 'експерта'.Зер 26% ръст ми се виждат малко.АКО мине :) ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 0
khao
преди 6 години
баси всеки плаче за субсидии ... и търси лесното ! никви стимули не трябват !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още