Ръст от 26% (на продажбите на нови автомобили, б. ред.) изглежда добре, но България трябва да има увеличение над 50% на годишна база, за да достигне страната ни до нивата, които са нормални за Румъния, Словакия, Чехия, Полша. Факторите за такъв ръст са налице и ние имаме доста добре организиран пазар.
Това прогнозира Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той коментира как се разви пазарът на автомобили в България и ЕС през първото тримесечие на 2018 г.
Според него са представени всички автомобилни марки и пазарът е конкурентен.
“Все по-добри и стабилни стават финансовите схеми за покупка на нов автомобил в България, което дава добра база, но страната ни трябва да помисли за нови стимули за автомобилната индустрия, препоръча експертът. – Когато в новите страни-членки на ЕС броят на регистрираните и продадени нови автомобили на глава от населението е значително по-нисък, а икономическите показатели се подобряват, ръстът е по-голям.”
Миланов напомни, че намалелите лихви на лизинга за автомобили и по-голямото покриването на рисковете увеличават достъпа повече потребители до покупка на превозни средства.
Той обаче е на мнение, че конкуренцията на пазара е много силен.
„Ние трябва да погледнем, че днес една страна като Полша е горе-долу едва на нивото на Холандия, не е достигнала още и Белгия. Имайки предвид потенциала на икономиката, тези ръстове там трябва да продължат. Същото важи и за България. Рано или късно тя трябва да мине нивото от 50 хиляди (нови продажби на година, б. ред.) леки автомобила. Това няма да е тази или следващата година, но сериозни мерки по отношение на регулиране на ползването на автомобилите в България биха помогнали“, коментира Миланов.
Той прогнозира, че Великобритания ще остане един от най-големите пазари на коли в Европа дори след Brexit.
Александър Миланов даде положителни примери за стимули на индустрията в световен мащаб с Румъния, Норвегия, и американския щат Калифорния.
Как ще изглежда индустрията след десет години и ще се засили ли тенденцията старите дизели от Европа да идват в България? Настъпват ли електромобилите?
Вижте повече във видеото!
преди 6 години На тези мошеници трябва да се забрани да продават коли.Защото продават 90% ментета. Колите са сглобявани в Турция и дават дефекти още нови. Автомобилите които се продават в Германия въобще не дефектират с такива проблеми. Износват сегменти и цилиндри на двигатели за 30000км и после димят и ни тровят. Тези които си купуват нови коли в България си дават парите за ***. Единственните коли които са нормални тук са китайските тойоти от Баховица и Дачиите..Шкодите дори са ментета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 'Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България'Продава си стоката 'експерта'.Зер 26% ръст ми се виждат малко.АКО мине :) .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години баси всеки плаче за субсидии ... и търси лесното ! никви стимули не трябват ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар