Вече 96% от държавните и общинските администрации използват електронен документооборот, каза в минутите за парламентарен контрол вицепремиерът Томислав Дончев.
Вицепремиерът съобщи, че до средата на 2019 година системата за електронно връчване ще е готова на 70 - 80 процента, а напълно функционираща система на електронно правителство ще имаме от 2020 година.
Той отговори на въпрос на народния представител Александър Ненков относно изпълнение на разпоредби от подзаконовата нормативна база в областта на електронното управление, във връзка с електронния обмен на документи в администрацията, съобщи БТА.
“Електронни документи вече си обменят 739 администрации – 616 териториални и 123 на централно ниво. Към системата все още не са включени няколко малки общини и малоразмерни държавни служби, посочи Томислав Дончев. – Усилията обаче продължават, защото е важно да включим всички администрации, дори и малките.”
Според него свързаността на администрациите е само предпоставка, затова вицепремиерът е на мнение, че не бива да се допуска в единия и другия край на кабела да има хартия и да се сканират документи, защото добавената стойност ще е много ниска.
Вицепремиерът обяви, че следващите стъпки са работа по централен модул за антивирусна защита и по модула за електронно връчване на документи на гражданите, като голямата задача е електронната идентификация.
По думите на Дончев модулът за електронно връчване позволява на държавата да общува по сигурен начин с гражданите, като той може да се използва и от други доставчици на услуги като банки и мобилни оператори.
преди 5 години "Вече 96% от държавните и общинските администрации използват електронен документооборот"Тоест имат поне една услуга или един вид документ да се предава по електронен път. Евала. А сега кажи колко от институциите имат ИЗЦЯЛО електронен трансфер? 0? Хмм.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар