Той уточни, че компанията, с която се говорят разговори, е европейска.
По думите му началото на строителството на завода на e.GO в Ловеч ще бъде решено следващата седмица, като най-вероятно ще започне през първата половина на април.
„Нашето сътрудничество в Община Ловеч е на изключително добро ниво и институциите работят като „швейцарски часовник”, посочи Станиславов и напомни, че за бизнеса е много важно общините и хората, които работят там, да искат да помагат на компаниите.
Мениджърът обясни, че предстои процес на идентифициране на доставчици на e.GO от България. Тези компании ще трябва да преминат през т.нар. менторска програма, която вероятно ще продължи от девет месеца до една година, като идеята е да се локализира колкото се може по-голяма част от компонентите на автомобила в България.
Сега в България се правят всички части за един автомобил без електромоторите.
„Намерението на българската държава да субсидира с 12 хиляди лева покупката на нов електромобил с пари по Оперативна програма „Околна среда” е добро, макар и закъсняло“, коментира Станиславов. – Може да се направи подобна програма, която да е за цялата страна, а не само за региони, където има замърсяване.“
Изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер България" е на мнение, че това ще помогне да се направи трансформация на автомобилния парк, който сега е със средна възраст 15-20 години. „Много хора ще преминат директно към електрически автомобили и ще прескочим поне една еволюционна стъпка, което ще ни приближи много повече до развитите западноевропейски държави“, прогнозира Станиславов.
В момента близо 40% от продажбите на нови автомобили в Европа са под една или друга форма електрифицирани автомобили, а 10% са чисто електрически автомобили.
„Очаквам през следващите 3-4-5 години да има недостиг на електрически автомобили, а от друга страна голямо търсене за тях“, смята изпълнителният директор на e.GO Mobile България.
Как се възползваха от Covid кризата българските компании от автомобилната индустрия в глобалния процес на веригите за доставка? Започнаха ли да се правят инвестиции в нови продукти? Кога ще започне работа фабриката за компютърни чипове Melexis? Още за бъдещето на автомобилната индустрия, електрификацията на превозните средства и прехода на ЕС към електромобили може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на „Бизнес старт” вижте тук.
преди 2 години от 5 години си в тия разговори, хахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Вече сме в разговори с инвеститори за стартиране до 2-3 години на масово производство на OFO-Мобили - ofomobile.alle.bg , задвижвани със самосмазващ се 100+kW Ванкелов-Тип (liquidpiston.com) Двигател-Генератор, захранван с Инженерно, БиоТехнологично, Органично Горивно Олио (OFO) - biofuel.alle.bg , произвеждано от бързорастящи (10,000 пъти за 14 дни) Живи Организми - BSFL . Офомобилът ще бъде изработен на 90% от Базалто-Фибърен Композит - basalt-fiber-composite.alle.bg , в пъти по-здрав, по-лек и по-евтин от Стоманата, поради което планираме цената на един Офомобил Базово "Спартанско" Изпълнение да бъде до 3000 Евро без ДДС . Ще може да зарежда 100л Резервоар за 2 минути , на цена 0,20лв./л , и да изминава 1000км с едно зареждане, на цена от 20лв. Ще се предлагат и малки , Компактни , Автономни , Автоматизирани Модулни Системи тип "Микро-Рафинерия", за "Домашно - "Направи си Сам" Производство на 15kWh Ел. и 20kWh Топлоенергия, 100кг/ден OFO Гориво, плюс 230кг Протеини ($20/kg), 4кг Xитини ($220/kg), Aминокиселини и др. - homepowerfuel.alle.bg . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Забавно заглавие.Аз викам първо да изчакаме да започне да произвежда леки, че тогава да смятаме СЛЕД това какво ще стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар