През 2018 г. не се очаква голям скок в консумацията на бира в България, но производители разчитат премиум сегментът да увеличи приходите им. В момента българинът консумира средно 74 литра пиво годишно, което е над усреднените количества в Европа и световен мащаб.
Пивоварите очакват стабилен и леко растящ пазар след изпитите с 2,4% повече бира през 2017-та година или 5,1 млн. хектолитра, каза пред журналисти Бранимир Братанов, маркетинг директор на „Карлсберг България“.
По данни на Nielsen компанията е приключила миналата година с 31,6% дял от пазара на бира в България, каза изпълнителният директор Денис Шерстенников. Компанията отчита и ръст в обема от 4,8 пр. п. спрямо предходната година, а представителите й твърдят, че „Пиринско“ е най-силният бирен бранд в страната.
Над 85% от пивото българите пият у дома, а останалото – в заведенията. Междувременно като тенденция се откроява силен ръст на търговските вериги от 16%, допълни Бранимир Братанов. Това показва промяна на навиците в посока седмично пазаруване и концентрация на населението в градовете.
България по думите му следва глобалната тенденция за ръст на кеновете – в тези опаковки е изпита 16% от бирата в страната.
Той отчете още склонността на потребителите да опитват нови стилове бира и прогнозира, че компанията разчита на ръст не толкова в изпитите количества, колкото в стойността на пазара и наблюдаваният ръст на премиум сегмента.