IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗК глоби пет компании за нарушения с опаковките на кисело мляко

Млекопреработвателните предприятия не предлагат киселото мляко в кофички от полистирен според стандарта, а в по-евтините от полипропилен

17:07 | 19.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции на „Обединена Млечна Компания“ (74 186 лв.), на „Ел Би Булгарикум“ (18 213 лв.),  „Комплектстрой“ (на 11 800 лв.), „Димитър Маджаров – 2“ (38 915 лв.) и на „Полидей – 2“ (16 305 лв.) за извършени нарушения по Закона за защита на конкуренцията.

В хода на проучването на антимонополната комисия по преписката, образувана по нейна инициатива, е установено, че петте млекопреработвателни компании при производството на кисело мляко по стандарт „БДС 12:2010“ „Българско кисело мляко“ използват кофички от полипропилен, вместо посочените от стандарта кофички от полистирен.

По този начин се спестяват разходи, които са обичайни за конкурентите и присъщи за дейността им. От друга страна, дружествата получават възможност да участват на ограничени от стандарта пазари, констатират в КЗК. Тези икономически и търговски ползи дават на предприятията конкурентно предимство пред останалите производители, които добросъвестно се съобразяват с ограниченията на стандарта.

В антимонополната комисия напомнят, че българските фирми са длъжни да спазват европейския регламент, който се отнася до храните. Основен принцип в него е инертност на всички материали или предмети, предназначени за контакт с храни.

Материалите и предметите, включително и активните и интелигентните, се произвеждат в съответствие с добрата производствена практика, така че при нормални или предвидими условия на използване да не прехвърлят съставките си на храната в количества, които могат да застрашат здравето на хората или да предизвикат неприемлива промяна в състава ѝ, както и да предизвикат влошаване на органолептичните ѝ характеристики.

Етикетирането, рекламата и представянето на материалите и предметите не следва да са подвеждащи за потребителите, гласи разпоредбата на европейския регламент. В нея са определени групите материали и предмети, които могат да бъдат обхванати от специфични мерки, между които и пластмаси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още