IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Източници от германското правителство: VW избра Измир

Volkswagen очаква от турската държава отстъпка по отношение на изключително високия данък върху потреблението

20:36 | 22.07.19 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Дълго време се спекулираше, но сега има все повече доказателства, че новата фабрика на VW ще бъде построена в Турция - очевидно след сериозни отстъпки от Анкара. Саудитска Арабия и България остават с празни ръце, предава държавната германска телевизия ARD, цитирана от Bloomberg TV Bulgaria.

Местоположението Маниса близо до Измир вече е определено според правителствени кръгове в Берлин за новия завод. Volkswagen очаква от турската държава отстъпка по отношение на изключително високия данък върху потреблението - за новите автомобили. Той може да бъде до 41% от общата цена за седан от типа на Passat, в зависимост от мощността на двигателя.

Решението в полза на Турция е взето въпреки по-ниските разходи за труд в България. Основният аргумент за Маниса е огромният турски пазар в сравнение с България. Концернът от Волфсбург очаква само в страната да продаде около 40 000 седана годишно. Държавата вероятно ще бъде значителен купувач, защото Passat е автомобилът, който е изключително популярен сред висшите държавни служители. В допълнение към моделите Passat в завода ще се произвеждат и Skoda и Seat.

Лобист, работещ за Анкара в Германия, твърди, че турският президент Реджеп Тайип Ердоган е готов по изключение да даде някаква държавна гаранция за всички споразумения, сключени с VW. Анкара е изпълнила всички претенции на VW, дори и при “извънредното“ търсене на такава гаранция.

Решението в полза на Измир изглежда е било взето въпреки сериозната опозиция от страна на служителите. Преди всичко работническият съвет на VW счита, че спазването на правата на служителите и участието на служителите в теми, свързани с бизнеса, би било проблематичо на място, като Турция. 

Лобист, работещ за Анкара в Германия, твърди, че турският президент Реджеп Тайип Ердоган е готов по изключение да даде някаква държавна гаранция за всички споразумения, сключени с VW. Анкара е изпълнила всички претенции на VW, дори и при “извънредното“ търсене на такава гаранция.

Решението в полза на Измир изглежда е било взето въпреки сериозната опозиция от страна на служителите. Преди всичко работническият съвет на VW счита, че спазването на правата на служителите и участието на служителите в теми, свързани с бизнеса, би било проблематично на място като Турция.

Също толкова критично се гледа на върховенството на закона, което е силно ограничено след въвеждането на президентската система. Карстен Мюлер, депутат от християндемократите, потвърждава пред ARD, че въпросните теми причиняват сериозно главоболие на работническия съюза и на профсъюзите. Но в края на краищата VW имала фабрики в различни страни, където държавата се отнася с правата на човека по различен начин, отколкото е обичайно в Германия - а съдебната система е всичко друго, но не и независима. Въпреки всичко една доходоносна оферта от Саудитска Арабия сега вече не се обсъжда, твърдят източници от Берлин.

Очаква се договорът да бъде подписан в края на септември или началото на октомври. 

Но в случая става дума за придобиване на престиж, след като германските компании се въздържат от големи инвестиции в Турция през последните години. Федералното правителство и премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл (SPD), който е член на Надзорния съвет на VW, не гледат на Маниса с критичност, предава още ARD. 

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 5 години
понеже "четеш" история, хахахаха! да ти напомня че и в двете войни ние сме били на нейна страна! Та за кво унищожение говориш, таварищ ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 5
Kikaha2
преди 5 години
какво значение има, че сме в Европейския Съюз, спазването на човешките права, на законите, дори работната ръка тук е по-евтина....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 13 rate down comment 16
Valentin13
преди 5 години
стига сме се самообвинявали. най-доброто национално решение е пълен бойкот на страната, в която "40% от мъжете предпочитат да стоят в къщи и да се занимават с къщна работа".германия е страната, която в последния век и половина, 3 пъти се опита да унищожи Европа, сега обаче вече май че ще успее.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 27 rate down comment 31
e34
преди 5 години
Къде е сега онова мекотело Плевнелиев, за да коментира как не сме се били отказали от VW ?За един приятел питам!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 44 rate down comment 14
xapoznai
преди 5 години
Инвеститор от ранга на Лукойл... Скоро такъв няма да се намери, а колкото до глупостите как не трябвал такъв завод, защото разиишли немците щели да ни експлоатират (като руснаците) искам да споделя, че на фона на българския бизнес подобни работодатели са манна небесна. Не стига, че трудовите ти права се спазват, получаваш възнаграждение далеееч над средното за страната, но и работното ти място е гарантирано(ако не си някакъв ***) за години напред! Това можеше да бъде повратна точка, но за такава инвестиция само може да си мечтаем. А причините за жалост са ниските доходи. Колкото си по-беден, по-беден ставаш. И никой не може да ме убеди, че това не е държавна политика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 55 rate down comment 4
bertram
преди 5 години
може да си сигурен, че за VW нямаше да има нито корупция нито натиск и всички врати щяха да са отворени както са за Лидл, Кауфланд, Метро , който хич не са полезни за родината ни но са големи инвеститори с немски капитали. Проблемът в случая е, че германците са си гадове и си търсят роби, а турците може да си сигурен са по-добри и дресирани роби от нас - поне в частта работници. Не е случайно , че са няколко милиона в Германия, турдни за интегриране, но работещи като мравки. На индустриалния капитал това му трябва - мравки, много мравки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 35 rate down comment 8
data
преди 5 години
VW-МАЙНAТА ВИ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 31
nkavrakov1982
преди 5 години
СМЪРТ ЗА ГЕРБ!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още