Започва изграждането на завод за електрически велосипеди край Пловдив. Новоучредено българо-австрийско дружество ще инвестира 40 млн. евро в него.
Новият завод за електрически велосипеди и други двуколесни електрически превозни средства ще е разположен в "Тракия икономическа зона" и ще осигури нови хиляда работни места за Пловдив и региона, съобщи икономическото министерство.
Инвестицията от 40 млн. евро се прави съвместно от пловдивския производител на велосипеди "Макском" и австрийския производител на мотоциклети Pierer Group, една от емблематичните европейски фирми в мотоциклетния, а вече и във велосипедния бизнес.
Австрийската Pierer Group е един от водещите производители на двуколесни моторни превозни средства. Компанията съобщи за рекордни приходи от продажби през 2020 година – общо 1,5 млрд. евро и продадени 326 хиляди мотоциклети и електрически велосипеди. Pierer Group е публична и акциите ù са листнати на водещите европейски фондови пазари.
От своя страна "Макском" има производствен капацитет от 400 хиляди конвенционални колела годишно. Около 95% от производството ѝ е за износ.
България е един от водещите производители на конвенционални велосипеди в ЕС през 2020 година. Основните производствени мощности са разположени около Пловдив.
„С такъв тип производства България ще излезе на първо място в Европа по производство на електрически велосипеди, обяви министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер, който даде старт на проекта. – Тези инвестиции са част от усилията ни за развитието на българската икономика. Те са резултат от стратегията ни за създаване на стабилна правна рамка, нулева толерантност към корупция и за мен лично събитието днес е свидетелство, че тази стратегия работи.“
По думите на Лорер превръщането на България в стабилна европейска страна, където законността е над всичко, ще привлече много чуждестранни инвестиции.
Министърът подчерта, че инвестицията е признание за пътя, който беше започнат лятото с промяната.
„Вече се случват проекти, за които сме разказали и те започват да придобиват своя физически облик в България. Велосипедната индустрия е една от най-силните и експортно ориентирани в страната. С тази нова инвестиция можем да станем първи производител в Европа“, коментира Лорер.
Той се надява, че след като Министерството на иновациите и растежа създаде институционалната рамка за по-големи инвестиции, за насърчаване на малки и средни предприятия и стартъпи, икономическият растеж догодина ще е поне 5%.
преди 3 години С колите не стана, с мотоциклетите пак така, чакаме завод за ролкови кънки :)Да предаде много здраве на Киро Харварда, ония с колите сега ги съдят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тоя Лорер какви ги дрънка? За тази инвестиция се знае отпреди една година! Мижи да те лажем отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години На теб какво ти пречи дали ще произвеждат тротонетки или електрокари? Хората ще произвеждат каквото могат да продават, не каквото на теб ти звучи готино. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Само да напомня, че преди изборите говореха за завод за електрокари. След нова година да не се окажат тротинетки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ... и да не помним, има линк към въпросната новина от преди 4 месеца, горе в карето! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Абе някой от нас са достатъчно паметливи да помнят, че още лятото Кирил Петков ходи да открива тържествено този джойнт венчър. Сега и Лорер е там. Заводът е един и същ, да не помислите, че благата новина е заради ПППП.https://***.bg/***/bylgariia/petkov-nov-zavod-shte-ni-napravi-nomer-1-v-evropa-po-proizvodstvoto-na-elektricheski-velosipedi-2277915 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години айде ... започнахме ги електрическите ktm-и ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар