"Групама" предостави в Министерството на туризма допълнително споразумение към договора си с изпадналия в неплатежоспособност туроператор "София тур и Холидей". Информацията е постъпила днес и от нея става ясно, че лимитът по полицата не е 25 хил., а 175 хил. лв. Анексът е подписан през май с дъщерно дружество на застрахователя.
До предоставянето на документа се стига след щателна проверка на застрахователната компания и проведена среща с министъра на туризма Николина Ангелкова ден по-рано, съобщиха от Министерството на туризма.
Министерството уверява потърпевшите от некоректните действия на туроператора, че прави всичко възможно, за да защити интересите им и следи стриктно за спазването на законите на страната.
Към момента все още продължава получаването на искове в застрахователните компании "Алианц България" и "Групама", както и на жалби в Министерството на туризма. По тази причина точната бройка на потърпевшите и размерът на обезщетенията все още не е окончателно изяснен.
На 19 декември туроператорът "София тур и Холидей" обяви, че прекратява дейност, след което Министерството на туризма извърши проверка. Вчера министърът на туризма Николина Ангелкова проведе и среща с Орлин Пенев, изпълнителен директор на "Алианц България" и Селин Болар, изпълнителен директор на "Групама".
При разговорите и двамата заявиха категорично, че обезщетения ще бъдат изплащани на всички засегнати потребители от фалиралия туроператор. Всички страни посочиха, че той е изключително некоректен, защото не спазва ангажиментите си, предвидени в Закона за туризма.
Според закона, когато туроператор обяви неплатежоспособност, е длъжен незабавно да изпрати информация до министерството и до застрахователните компании за това какви сключени договори има с клиенти и с какви контрагенти работи - турагенции, хотели, авиокомпании. В уведомлението от "София тур и Холидей" няма информация какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети.
Изплащане на обезщетенията може да започне, след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.
преди 7 години Защо ще чакат всички засегнати да подадат заявление и чак след това ще плащат??? Някои може никога да не подадат такива документи!!!! Аз като подам моето заявление какво ме интересуват останалите???? Или ход на застрахователите да отложат плащанията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар