Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp. се похвали с трикратен ръст на печалбата за четвъртото фискално тримесечие на 2018 г., като тя достига 1,85 млрд. юана (275,59 млн. долара. За сравнение: прогнозите на анкетирани от Refinitiv 10 анализатора бяха за 1,7 млрд. юана, предава Ройтерс.
Приходите за периода растат с над една четвърт (27%) до 44,4 млрд. юана, което е под очакванията на анализаторите за 47,4 млрд. юана.
Резултатите показват, че Xiaomi успява да компенсира спадащия пазар в Китай (най-големият световен пазар на смартфони), фокусирайки се по-силно над пазарите в Индия и Европа.
За цялата 2018 година компанията регистрира общи приходи от 174,9 млрд. юана при печалба в размер на 8,6 млрд. юана. Това е третият годишен отчет за производителя на смартфони, откакто осъществи публичното си предлагане в Хонконг. От началото на 2019 г. цената на акциите му се повиши с почти 30 на сто, въпреки спада през януари, и все пак е далеч от пика през юли м.г.
В момента Xiaomi е четвъртата сила на пазара за смартфони в Европа след Samsung, Huawei и Apple. Изпълнителният директор Шоу Дзъ Чъл заяви пред медиите, че 40% от приходите на Xiaomi се дължат на износа. Той също така заяви амбиция за по-добро представяне в Индонезия и Западна Европа през идните месеци от годината.
Целия материал четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!