Microsoft пусна на пазара двата нови модела на своята игрова конзола. Това се случи седем години след дебюта на предишната версия, а сега целта е компанията да яхне вълната на предизвикания от пандемията бум на потребителските разходи за игри, предава Ройтерс.
Xbox Series X, която компанията описва като "най-мощната конзола в света“, ще се продава за 499,99 долара, а по-евтината Xbox Series S ще е 299,99 долара.
Тази стратегия предлага на потребителите по-голям избор, но компактната Series S се сблъсква с критики, че не е толкова мощна, колкото Series X, че има по-малко вградена памет и не разполага с напредналата технология за графика за „проследяване на светлината“.
Xbox ще се конкурира с новата конзола на Sony – PlayStation 5, която ще се появи на пазара в четвъртък. PS5 е смятана за водещата конзола в надпреварата заради голямата си потребителска база и по-богатия си каталог от ексклузивни игри при дебюта.
Това е първият път, в който Microsoft пуска игровата си конзола в целия свят в един ден. Компанията твърди, че се радва на най-високите предварителни продажби на Xbox на редица пазари до момента.
Въпреки че предварителните поръчки са се разпродали бързо, Microsoft заяви, че за премиерата ще има допълнителни запаси.
“Имаше известни проблеми във веригата на доставките през първото и второто тримесечие, тъй като китайските заводи затвориха заради Covid, но след това започнаха отново да работят нормално“, коментира анализаторът на Counterpoint Морис Клийн.
Xbox Game Pass, абонаментната услуга на Microsoft, която предлага над 100 игри, включително нови такива, се смята за най-голямото оръжие на компанията в битката ѝ с доминиращата PlayStation. Game Pass се разрасна бързо до над 15 млн. потребители, привлечени от премиерата до днес.
Въпреки това Xbox няма толкова големи игри в каталога си, а най-новата “Halo” беше отложена за следващата година, след като пандемията засегна разработката ѝ.