Samsung Electronics Co. зае централната сцена на започващия в понеделник в Барселона Световен мобилен конгрес (Mobile World Congress) с представянето на последния си водещ телефон: Galaxy S9.
Технологичният гигант, базиран в Южна Корея, залага на нови функции, като базирани на добавената реалност емотикони, подобрения на камерата и стерео високоговорители – форм фактори, подобни на тези от модела от миналата година, за да се противопостави на iPhone X на Apple Inc. Компанията също така иска да уталожи опасенията за евентуално забавяне на бизнеса ѝ с компоненти и способността на заместник-председателя Джей Й. Лий да управлява компанията след правосъдната си сага.
"Galaxy S е толкова популярен бранд, че Samsung трябва непрекъснато агресивно да подобрява технологията, независимо от това, което може да се случи в другите дивизии на Samsung", казва пред Bloomberg Брайън Ма, вицепрезидент за изследванията на устройствата в IDC. „Все пак се притеснявам, че продуктът изглежда като просто постепенно подобрение на „ me too", а не на нещо, което значително го отличава от масата“.
Докато Samsung предизвиква функцията Animoji на iPhone X със своя собствена, залагайки на този феномен, компанията не се бори с новия дизайн на Apple. Новите телефони на Samsung, които идват с едни и същи 5,8-инчови и 6,2-инчови размери на екрана, приличат на телефоните от миналата година, освен с малко по-тънки рамки в горната и долната част.
Новите модели са по-евтини от iPhone X, чиято цена в САЩ започва от 999 долара. В САЩ цените варират от 720 долара за S9 в мрежата на T-Mobile US Inc. до 930 долара за по-големия S9+ чрез Verizon Communications Inc. Bloomberg News съобщи за плановете за пускане на този телефон на пазара още през декември.
Поканата
Какъв ще е централният елемент Samsung вече изясни с поканата: „The Camera, reimagined“. Не е изненада, че компанията се фокусира върху тази тема. Функцията е важна за много хора. Според проучване на германската асоциация Bitkom 25% от германските потребители заявяват, че това е приоритет при следващата им покупка на смартфон.
Значението се подчертава и от експерти от портала DxO, който тества камери и ги сравнява: „Смартфонът се превърна в най-важното записващо устройство за милиарди лаици фотографи по целия свят" - с оглед на големите подобрения класическите камери станаха почти излишни. Въпреки това в светлината на развитието през последните години сериозните подобрения стават все по-сложни.
Каква е ситуацията
Събитието в огромен конгресен център показва ясно: интересът към Samsung е огромен. Близо 5000 души искаха да видят новия модел на живо. Корейската компания е най-големият производител на смартфони в света, според маркетинговия изследовател Gartner през 2017 г. Тя е продала почти 321 милиона устройства. Продажбите обаче се понижиха за първи път през четвъртото тримесечие на годината. Samsung също продаде по-малко единици в сравнение със същия период на предходната година, главно защото търсенето на топ моделите S8 и S8 + се забави.
Пазарът е и остава конкурентен. „2018 г. ще бъде слаба година", прогнозира експертът от Gartner Анете Цимерман. Тъй като потребителите заменят устройствата си по-рядко, средно на три вместо на две години и половина - това затруднява бизнеса. Затова Samsung спешно се нуждае от импулса на новите модели Galaxy.
Samsung държи 22% от пазара на смартфони през 2017 г. спрямо 15% за Apple, според изследователя IDC. Докато iPhone стартира продажбите с високи фанфари в края на годината, много потребители смятат скъпите флагмани за лукс, а не за необходимост и се придържат към по-евтините модели или предишни поколения, смята IDC.
S9 е още една крачка далече от кризата с експлоадиращите модели от 2016 г. И това е първият нов телефон на Samsung, разкрит от Лий, след като той бе освободен от затвора. Продажбите на устройството ще са тест за работата на Лий, след като уменията му на бизнес мениджър бяха поставени под въпрос по време на съдебната сага.
Големият въпрос
Голяма част от информацията за новите топмодели бе известна дни преди представянето - от дизайна, който е по същество подобен на миналогодишните модели, до техническите спецификации, в които влиза камера с две бленди. В деня на обявяването рекламният видеоклип вече се разпространяваше в YouTube.
И така, възниква въпросът: има ли някакви новини, които все още не бяха достигнали до обществеността, независимо дали Samsung умишлено разпръсна информацията, или тя изтече по други начини? И как групата ще позиционира устройството?
Презентацията
Как се показват функциите на камерата? Като ги покажеш на живо. Така мениджърът на Samsung засне как един колега изсипва вода в чаша - което изглежда по-зрелищно при супер забавено движение, отколкото звучи. Той направи селфи, от което устройството създаде индивидуално емоджи, което имитираше изражението му. И мениджърът за кратко изключи светлините, така че Galaxy S9 да може да направи снимка - като доказателство, че може да се справи и при лоша светлина.
Друга демонстрация бе посветена на виртуалния асистент Bixby: маркетинг мениджърът Ерин Уилис показа как се превежда едно испанско меню на английски на практика в реално време. Базата данни е на Google Translate.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 6 години телефон за 900 евро и акцента е върху емоджита и героите на дисни??таргетът на този телефон кой е бре - деца в първи, втори клас? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абсолютно... Представиха неща, които ги имат и китайците, и айфоня. Нищо кой знае какво, разочарован съм много отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години уф... иновация... емоджита... егати безсилието отговор Сигнализирай за неуместен коментар