Южнокорейската технологична компания Samsung Electronics отчете най-слабия си ръст на печалбата за тримесечие от повече от годината, отчасти заради по-слабите продажби на нейните телефони Galaxy S9. Освен това тя предупреди за по-голямата конкуренция, на фона на борещия се с проблеми мобилен сектор, предава Ройтерс.
Доставчикът на компоненти за Apple и конкурент на компанията от Купертино в сферата на смартфоните обяви, че оперативната печалба на мобилния му бизнес е потънала с 34% спрямо година по-рано. Това е най-бързият темп на спад от първото тримесечие на 2017 г., след като по-евтините, произведени в Китай, телефони, оказват натиск върху маржовете.
Южнокорейският технологичен гигант даде на инвеститорите малко причини да се надяват на бързо преобръщане на мобилния бизнес, подчертавайки силната конкуренция през второто полугодие, на фона на притесненията, че премиум телефоните на компанията не разполагат с иновации, които да тласнат нагоре продажбите.
„Samsung вече загуби от Китай в ценовата конкуренция и е заплашена от китайските модели в дизайна и силата на хардуера“, коментира Пак Юн-хъ, фонд мениджър в HDC Asset Management, която притежава акции от Samsung. „За Samsung това не е лесна игра, освен ако наистина не успее да отговори на нуждите на потребителите за нови смартфони“.
По-високите разходи за маркетинг и разочароващите продажби на S9, които са под очакванията, са натежали над представянето на мобилния бизнес, обяви Samsung.
Конкуренцията ще се разгорещи през задаващите се месеци, тъй като ще бъдат пуснати нови модели, допълни фирмата. В отговор Samsung ще „се насочи към експанзия на продажбите чрез пускането на нов Galaxy Note по-рано от очакваното“, обясни компанията.
Samsung планира пускането на новия Note в началото на следващия месец.
Очаква се Apple да отчете ръст на приходите и печалбата за третото тримесечие, подпомогната от гъвкавите продажби на нейния iPhone в период на по-слаб растеж на глобалния пазар на смартфони.
Остава да видим дали трудностите в мобилния бизнес на Samsung, който носи около 40% от приходите ѝ, са резултат от нейни собствени проблеми или отразяват забавянето на индустрията като цяло.
Най-големият производител на чипове и смартфони обяви, че оперативната му печалба е нараснала с 5,7% до 14,9 трлн. вона (13,3 млрд. долара) през второто тримесечие, изпреварвайки леко собствената му прогноза за 14,8 трлн. вона.
Приходите за периода април-юни са се свили с 4 на сто до 58,5 трлн. вона.
Мобилният бизнес е записал 34% спад на оперативната печалба до 2,7 трлн. вона. Това е най-големият спад от появата на флагмана Galaxy S7 в началото на миналата година.
Данни на Counterpoint Research за юли показва, че най-новият модел на Samsung – Galaxy 9 Plus, е бил изпреварен от iPhone 8 в глобален мащаб като най-продаван смартфон в света.
Докато мобилният бизнес се бори с проблеми, поделението за чипове остава най-доходоносното за Samsung през второто тримесечие, докато продажбите в облачната и криптовалутната индустрии подкрепиха цените на DRAM чиповете, мкар че NAND флаш паметта поевтинява.
Подразделението за чипове е реализирало рекордна оперативна печалба от 11,6 трилиона вона през второто тримесечие, което е с 45% повече спрямо година и в съответствие с пазарните очаквания.
Samsung заяви, че търсенето на DRAM чипове, основният му продукт за памети, ще остане силно през второто полугодие благодарение на растежа на сървърните центрове, използвани за изчислителни облаци.
Тази перспектива отразява и прогнозата на южнокорейския конкурент SK Hynix Inc. от последната седмица, според който се очакват солидни продажби на DRAM чипове до края на годината. Тези коментари вероятно ще намалят опасенията на инвеститорите, че небивалият двугодишен бум в чип бизнеса ще се сблъска с бърз край.
Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!