Китайският пазар на смартфони е продължил да се свива през третото тримесечие, а продажбите са спаднали с 14% на годишна база, сочат данни на Counterpoint, цитирани от Ройтерс.
Xiaomi е единствената марка, записала ръст през периода, след като продажбите ѝ в Китай са нараснали с 8% на годишна база. Нейният общ пазарен дял се е увеличил до 11% от 9% през същия период на миналата година. Counterpoint отдава доброто представяне на агресивните промоции, след като през август компанията отпразнува своята десета годишнина.
Apple и Huawei Technologies са записали спад на продажбите, с което са сложили край на растежа си, продължил няколко тримесечия.
Продажбите на Apple в Китай са се понижили със 7%, а тези на Huawei – с 3%. Пазарните им дялове обаче остават стабилни – 8% за Apple и 45% за Huawei.
И двете компании пуснаха новите си флагмани през октомври, а анализатори очакват силно търсене. IPhone 11 е най-продаваният смартфон за тримесечието по данни на Counterpoint, въпреки че няма 5G.
Остава несигурността дали Huawei ще успее да предизвика търсене, след като рестрикциите, наложени ѝ от американското правителство ограничават достъпа ѝ до пазара на чипове и други компоненти.
През лятото главният изпълнителен директор на звеното за потребителска електроника на Huawei Ричард Ю заяви, че от септември компанията няма да може да произвежда своя висок клас чипове Kirin.