След като Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) обяви търг за ремонт на жп линията Елин Пелин – Костенец за малко над 1 млрд. лева, компанията обяви още една голяма обществена поръчка – за отсечката Костенец – Септември.
Тя се финансира със средства от Механизма за свързване на Европа.
Механизмът отпусна 178,2 млн. евро за ремонта на участъка. Договорът с Брюксел беше подписан в края на 2016 г.
Отсечката е част от линията София – Пловдив - основен транспортен коридор, който свързва Турция и България с Централна и Западна Европа. Модернизирането на трасето е приоритет. По-голямата част от него беше ремонтирана също с европейски средства по линия на оперативната програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Предвижда се железният път да се строи с проектна скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.
Прогнозната стойност на търга е 361,482 млн. лева без ДДС.
НКЖИ ще приема оферти до 9 октомври. Отварянето им е предвидено за 10 октомври.
Освен Костенец – Септември от жп линията София – Пловдив със средства от Механизма за свързване на Европа се финансира и рехабилитацията на отсечката София – Елин Пелин. Строителството се изпълнява от консорциум "Келет АБ" ДЗЗД с участници унгарската "Келет" и българската АБ АБ. Проектът е на стойност 120 млн. лв. без ДДС.
Участъкът Елин Пелин - Ихтиман - Костенец е най-тежкият за изпълнение и най-скъпият от жп линията София – Пловдив.