IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen създава подразделение за производство на коли в Турция

Компанията Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS е с пазарна капитализация от 943,5 млн. лири и ще поректира, произвежда и сглобява автомобили

15:08 | 02.10.19 г. 6
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Volkswagen AG е открила свое подразделение в Турция, което ще оперира в западния град Маниса. Това става ясно от бележка, публикувана в официалния вестник на турския търговски регистър в сряда.

Компанията Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS ще поректира, произвежда и сглобява моторни превозни средства, става ясно от текста, цитиран от Bloomberg. Тя ще е с пазарна капитализация от 943,5 млн. лири (164 млн. долара).

Новината стана известна след публикации в турски и германски медии за започнати преговори за нов завод на компанията в Турция, чието производство ще е съсредоточено върху местния пазар. Той също така ще служи и като център за износ на автомобили към Близкия изток и Русия.

Новият завод, с който броят на обекти на VW в чужбина ще нарасне до 123, ще обедини производството на VW Passat и Skoda Superb в опит да се засилят позициите на компанията в Източна Европа и Близкия изток. Най-големият производител на автомобили в света изпитва затруднения срещу своите азиатски конкуренти на тези пазари заради по-високите си производствени разходи в обектите си в Западна Европа.

Акциите на Dogus Otomotiv – дистрибуторът на автомобилите на Volkswagen в Турция, поскъпват с над 11% минути преди 15 ч. българско време, успявайки да изтрият загубите по-рано през сесията.

Освен от стратегически интерес за автомобилния производител, проектът за завод представлява и победа за правителството на президента Реджеп Ердоган в опита му да привлече външни инвеститори въпреки икономическите, политически и военни сътресения в страната.

Съобщението за решението бе обявено на фона на вълна от критики от европейски депутати от различни фракции. Журналисти от вестник Berliner Morgenpost са разговаряли с депутати от ЕНП, Зелените и АЛДЕ, които са изразили подозрението, споделено в понеделник и от председателя на европейската партия на Зелените Райнхард Бютикофер. Според него решението на Volkswagen нарушава правилата на ЕС за закрила на конкуренцията.

„Изглежда, че решаваща роля за избора на Турция е изиграла гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 000 автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер на 400 милиона евро", каза пред AFP Бютикофер. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът, цитиран и от DW.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 5 години
валентин е ***, опоркаджия .. не търси логика при него
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 0
Бидонойл
преди 5 години
Валентине, VW не е държавна компания, ако властите можеха да им налагат "солидарност", завода щяха да си го строят в Германия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 2
крас
преди 5 години
НЕ СЕ ГНЕВИ ПРИЯТЕЛЮ. В пазарната икономика не съществува ПОНЯТИЕТО СОЛИДАРНОСТ !!!Понятието СОЛИДАРНОСТ се вписва само в европроекта на г-жа ГАБРИЕЛ където в качеството й на помощник научен изследовател в Института по политически науки в Бордо работи по ПРОЕКТА Ценности и икономика равенството в професионалната дейност и социалната и СОЛИДАРНА икономика !!ПОПИТАЙ ГАБРИЕЛ ДАЛИ ТОЗИ ПРОЕКТ С КОЙТО ЗАПОЧВА И ЗАВЪРШВА ТРУДОВАТА Й ДЕЙНОСТ Е СЪВМЕСТИМ СЪС ИЗИСКВАНИЯТА НА СЪВРЕМЕННАТА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА И КАК ТОЙ СЕ ПРИЛАГА В КОНКРЕТНИЯ СЛУЧАЙ. Разбира се, че не е съвместим!! Просто Габриел и екипа й са изпапали едни ЕВРОПЕЙСКИ ПАРИ от които не е прозлезло нищо смислено!!ВИЖДАШ КАК ТЕЗИ ЦЕННОСТИ И СОЛИДАРНОСТ СЕ ПРИЛАГАТ В ДЕЙСТВИЕ В ЕДНА СРЕДА НА ИСТИНСКА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА КЪДЕТО ПЕЧАЛБАТА И ИНТЕРЕСА СА ОПРЕДЕЛЯЩИ Има ИНТЕРЕСИ СВЪРЗАНИ С ПЕЧАЛБИ, като всяка страна независимо дали е европейска или не се опитва да СЪЗДАДЕ СОБСТВЕНА ИКОНОМИКА И РАБОТНИ МЕСТА ЗА ГРАЖДАНИТЕ СИ.ЗАЩО НЕ ПОПИТАШ НАШИТЕ ЗАВЪРШЕНИ *** , КОГАТО СЕ СЪГЛАСИХА ДА ПЛАТЯТ АВАНСОВО МИЛИАРДИ ЗА ОСЕМ БРОЯ САМОЛЕТИ Ф-16 , защо не поставиха условието БЪДЕЩИЯТ завод който ще ги произвежда да бъде ИЗГРАДЕН В БЪЛГАРИЯ , А НЕ В ИЗРАЕЛ или САЩ ?!!ВИЖ КАК ПРАГМАТИЧНО ПОДХОДИ ЕРДОГАН С ОБЕЩАНИЕТО ДА ЗАКУПИ 40 000 АВТОМОБИЛА И НАЛЯ НЯКАКВИ НЕСЪПОСТАВИМИ С НАШИТЕ МИЛИАРДИ ПАРИ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА ЗАВОДА ЗА АВТОМОБИЛИ!!Да но Ердоган освен , че е ПОЛИТИК Е И ДЪРЖАВНИК!!КАКЪВ ДЪРЖАВНИК Е БОРИСОВ щом допусна БЕДНАТА И ОБРУЛЕНА БЪЛГАРИЯ да се превърне в ИНВЕСТИТОР на чужди държави, ДА СЪЗДАВА В ТЯХ РАБОТНИ МЕСТА??!!!!ИЗОБЩО ИМАМЕ ЛИ ДЪРЖАВНИЦИ И ПАТРИОТИ ПОДКРЕПЯЩИ РОДНОТО ПРОИЗВОДСТВО?!!КОЛКО ЗАВОДА С ПАРИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ НАПРАВИ В САЩ ПОЧЕТНИЯТ ГРАЖДАНИН НА НЕБРАСКА ЛИЦЕТО ДОМУСЧИЕВ, И КОЛКО ОТ НЕГОВИТЕ ЗАВОДИ ОСТАНАХА У НАС?!!Чии гражданин е Домусчиев - на ЕВРОПЕЙСКА БЪЛГАРИЯ или на САЩ ??ПО ИНВЕСТИЦИИТЕ ЩЕ ПОЗНАЕШ КОСМОПОЛИТА ДОМУСЧИЕВ И ПОДОБНИ НА НЕГО ОЛИГАРСИ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 3
lozkhris
преди 5 години
То си беше ясно. Турция има пари, инфраструктура, логистика. Освен това не е в ЕС, данъците са други. Освен това има положителна демография и свежа, млада и добре обучена на Запад работна сила. Освен това имат работеща съдебна система. Oсвен това - изключително силно лоби в Европа и Америка. Кой нормален ше инвестира в България, където няма нито едно от гореописаните базисни условия, но па има корумпирана администрация, полубандитска полиция, двулична съдебна система и магистрали в строеж от 40+ години, Освен това опростачена, чалгизирана тълпа вместо народ и страховит демографски срив, оставил в Територията армия пенсионери, сервитьорки, компаньонки и бармани. Администрацията не работи, раздута е и ужасяващо корупмпирана. И Премиер, прос.т на м0тика....There you go
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 4
крас
преди 5 години
ТУРЦИЯ е избрана защото е обещала да закупи 40 000 автомобила.ДРУГО СИ Е ДА ЗАКУПИШ ОСЕМ САМОЛЕТА Ф-16 ЗА НЯКОЛКО МИЛИАРДА , а съвсем друго е да инвестираш 400 мил. евра в изграждане на завод за автомобили. С нашите милиарди ще се строи завод който ще ни доставя в бъдеще време някакви остарели КАТО МОДИФИКАЦИЯ осем самолета Ф - 16, а съвсем друго е да направиш СЪВРЕМЕНЕН автомобилен завод за 400 мил. евра !!!!В ЕДИНИЯТ СЛУЧАЙ БЪЛГАРИЯ СЪЗДАВА С НЕЙНИ ПАРИ РАБОТНИ МЕСТА И ПРОИЗВОДСТВО В ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, А В ДРУГИЯТ ТУРЦИЯ СЪЗДАВА С НЕЙНИ ПАРИ ЗАВОД ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА АВТОМОБИЛИ И СЪЗДАВА РАБОТНИ МЕСТА В ДЪРЖАВАТА СИ. КАКВА ОГРОМНА РАЗЛИКА В ДЪРЖАВНИЧЕСКОТО МИСЛЕНЕ НА ЕРДОГАН И БОРИСОВ. С ТАКИВА ВОДАЧИ НА НАЦИЯТА И ДЪРЖАВНИЦИ НЕ НИ ОЧАКВА НИЩО ДОБРО.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 3
Valentin13
преди 5 години
ето ти "Европейска солидарност в действие"! който все още вярва в този кух термин е пълен и непоправим ГоЛУПАК.половин милион българи и няколко милиона източно-европейци работят за Райха, а те инвестират в не-Европейска страна!и понеже нискочелите инвестори и поддържащата част от "Европейското блато", ще зинат сега колко много пари за България носели тези емигранти, да им кажа - заплатата е не по-вече от 10 % от приходите. така че, ако гастарбайтерите от Българията са пратили 1 млрд. евро в България на дойчовете са направили пачки от поне 10 млрд. евро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още