Индустриалната компания Thyssenkrupp отново увеличава прогнозата си за текущата финансова година след по-добро от очакваното тримесечие. За 2020/21 (към края на септември) Thyssenkrupp очаква вече ръст на продажбите в ниския двуцифрен процент, както обяви във вторник базираната в Есен компания.
Поради високите разходи за преструктуриране Thyssenkrupp все още е на загуба, която обаче вече няма да бъде толкова висока, колкото първоначално беше планирано.
През второто фискално тримесечие Thyssenkrupp се възползва от общото възстановяване на голяма част от икономиките. Приходите и печалбата преди лихви и данъци (EBIT) са значително по-високи от очакваното от анализаторите.
Входящите поръчки са нараснали с 14%, а продажбите - с 4%. Като цяло се отчита оперативна загуба преди лихви и данъци от 49 млн. евро, след загуба от 578 млн. евро през същото тримесечие на предходната година.
Компанията се е възползвала от възстановяването в стоманодобивната и автомобилната индустрия, както и от добрия бизнес с индустриални компоненти. Освен това се отплаща и продължаващото преструктуриране. Досега компанията беше обещала ръст до 9%, припомня DPA.
Ръководството около главния изпълнителен директор Мартина Мерц очаква коригираната оперативна печалба (EBIT) да бъде трицифрена сума в милиони евро в средата на този диапазон (до 500 млн. евро), което е значително повече от предишната прогноза, когато беше обявен „почти балансиран“ резултат.
Мерц иска да превърне Thyssenkrupp от тромав индустриален конгломерат в по-гъвкава група от компании. Разходите за преструктуриране през второто тримесечие на финансовата година, която в Thyssenkrupp започва през октомври, възлизат на 260 млн. евро. Като цяло групата планира да съкрати 12 хил. работни места през следващите няколко години.
Това засяга особено стоманодобивното подразделение, което приключи тримесечието с оперативна загуба от 161 млн. евро и по този начин успя значително да подобри резултата си в сравнение с предходната година (минус 307 милиона евро).
Търговията с материали, която увеличи резултата си от печалба от 21 млн. евро на 132 милиона евро, както и бизнесът с авточасти, който приключи тримесечието с печалба от 74 милиона евро (предходната година: минус 80 милиона евро), също се развиват положително.


Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Неефиктивност в болничната система - ето колко пари губят лечебните заведения
Резервният вратар на Спартак Варна Илия Шаламанов-Тренков напусна отбора
Изпълнителното бюро на БСП подава оставка, но без председателя Атанас Зафиров
Заради еврото: Започва техническа адаптация на машините за билети във Варна
ЕС отменя забраната за нови коли с ДВГ
Вл. Владимиров: Преходът завърши, а балканските политици се правят, че не виждат
Фарли: Ford тръгва към печеливши коли
ОИСР очаква 3,2% ръст за годината
ОИСР очаква AI инвестициите да продължават да растат
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Най-добрите и най-лошите подаръци, които някога сте получавали
Бистришките тигри на Бойко Борисов фалираха
Патриарх Кирил: Руснаците да благодарят на Бог за Путин и за всичко, което Русия извършва
Слънчево и тихо ще е в сряда, в равнините ще има мъгли
Бен Афлек - на пиеса с двете си бивши съпруги