Ирландският нискотарифен превозвач Ryanair Holdings Plc обяви, че се отказва от листването на Лондонската фондова борса заради Brexit и спазването на правилата, свързани с излизането на Великобритания от Европейския съюз (ЕС), предава Bloomberg.
Най-голямата нискотарифна авиокомпания в региона трябваше да ограничи някои покупки на акции, за да гарантира, че се контролира от ЕС. Въпреки че обемите на търговия в Лондон намаляха, компанията не успя да насочи достатъчно активност към основното си вписване в Дъблин.
„Както беше посочено в междинните ни резултати и след последващо ангажиране на акционерите, Ryanair реши да поиска отмяна на листването в Лондон“, посочва превозвачът в изявление. „Обемът на търговията на акциите на Лондонската фондова борса не оправдава разходите“, допълва се в изявлението.
Акциите на Ryanair поевтиняха с 0,4% тази сутрин в Дъблин. От началото на годината спадът в цената им е 0,6%, което е добро представяне на фона на спада от 11% на индекса на Bloomberg EMEA Airlines.
Редица компании се отказаха от лондонския фондов пазар, но Ryanair е първата, която изрично посочва, че го прави заради Brexit. Най-големият нискотарифен превозвач в Европа е с най-голяма дейност на летището „Станстед“ в Лондон, която няма да бъде засегната от решението.
Правилата за собственост на авиокомпаниите, определени преди десетилетия за защита на индустрията в Европа, играят роля за това решение.
Базираните в ЕС превозвачи трябва да бъдат притежавани и контролирани в рамките на блока, а с Brexit гражданите на Обединеното кралство вече не отговарят на изискванията на Съюза.
Дори след предприемането на няколко стъпки за ограничаване на собствеността извън ЕС, малко над една трета от акциите на Ryanair се държат от акционери от блока, коментира главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри пред Bloomberg TV по-рано този месец. Тогава той каза, че базираният в Дъблин превозвач трябва да предприеме допълнителни стъпки, за да достигне общо над 50% акционери от ЕС.
„Това е неизбежна последица от Brexit“, посочва О’Лиъри. „Трябва да бъдем собственост и контролирани от ЕС, а да се откажем от Лондон е сравнително малка инициатива в тази стратегия“, допълва той.
Фондовият пазар в Лондон отчита едни от най-бързите спадове сред световните борсови центрове. По-ниските цени предизвикаха поток от обратни изкупувания и насърчиха вълна от придобивания от чуждестранни купувачи и частни инвеститори.
Редица големи компании напускат пазара, включително BHP Group, втората най-голяма акция в британския индекс FTSE 100 по пазарна стойност. Минният гигант остава с първично листване в Австралия.
Brexit накара и някои британски фирми, например търговския наемодател Hammerson Plc и складовата група Segro Plc, да търсят вторични листвания на борси в ЕС, за да запазят достъп до по-широкия пазар в блока.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба