Производителите на корабни горива в ЕС ще трябва да спазват нови, по-екологични стандарти, е записано в нова европейска директива. Документът получи одобрението от Съвета на министрите и ще влезе в сила 20 дни след публикацията в Официалния вестник на общността.
Държавите от ЕС имат 18 месеца, за да приложат одобрените текстове, припомнят от Европейската комисия.
Целта на новата директива е да намали емисиите парникови газове и опасни вещества, които замърсяват водоемите и въздуха в Европа.
Проучвания, цитирани от Международната морска организация (IMO), показват, че корабите се оказват сред сериозните замърсители на въздуха със серен диоксид.
По тази причина горивата вече ще съдържат по-малко количество сяра. Горивото за корабите, преминаващи през акваторията на ЕС, ще съдържа до 3,5% сяра за всички кораби, като изключение може да се направи само за плавателни съдове със сероочистващи инсталации.
Но освен за околната среда европейските чиновници се грижат и за бизнеса, за който новите изисквания могат да имат негативен ефект. В директивата са предвидени компенсации за правените инвестиции, които ще се отпускат на национално ниво.
преди 12 години Въпрос такъв: Ако биодизелът покрива стандартите за съдържание на сяра, какво по-добро за неговите производители? Плавателните средства консумират големи количества, съхраняват ги при сравнително постоянна температура...Ако бях производител на биодизел, отдавна да бях започнал контакти в тази област и вече да можех да се похваля с определени успехи.- Така де :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар