Девет милиарда евро - това е сумата, която Lufthansa е поискала от политиците, за да премине през причинената от коронавируса криза. Въпросът как да се привлекат тези пари все още не е ясен.
В понеделник бяха проведени яростни телефонни разговори между Lufthansa и различни министерства и между самите министри. Материал на бизнес изданието Business Insider за постигнато споразумение не бе потвърден.
В статията се казва, че спасителният пакет е за 9 млрд. евро. Това е сумата, която Lufthansa всъщност поиска. Изданието съобщава, че държавата ще използва тази сума, за да придобие дял от Lufthansa и да получи две места в надзорния съвет. Това би означавало сериозно обезвластяване за съществуващите акционери. В момента Lufthansa се оценява на едва 4 млрд. евро на борсата.
Очевидно много въпроси все още са без отговор. В крайна сметка решението трябва да се обсъди и с канцлера Ангела Меркел. Надзорният съвет на Lufthansa също трябва да бъде информиран. Кога точно ще се случи това, не е ясно. Въпреки това, всичко може да се реши много бързо, твърдят браншови източници.
Едно е сигурно: ако има пакет за финансиране на стойност над 9 млрд. евро, по-голямата част от парите трябва да постъпват под формата на собствен капитал. Главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор, както и представители на цялата индустрия, предполагат, че последствията от кризата ще се усещат с години. Lufthansa вероятно няма да има нужните приходи, за да изплаща кредити в подобен обем.
Каква част от парите обаче ще се приемат за "тих собствен капитал" - т.е. без право на глас, и коя част - с права на глас, не е ясно. Изключено е Lufthansa да получи само мълчаливо участие. При такъв ангажимент държавата трудно би поискала по-лоши условия от тези на другите акционери.
Lufthansa също проверява и опцията за управляема форма на изпадане в несъстоятелност вместо директно влизане на държавата. Съответната информация от профсъюза Ufo беше потвърдена във вторник от говорител на компанията във Франкфурт. Ваканционната авиокомпания Condor вече премина през такава защитна процедура. В този случай компанията ще бъде поставена под надзора на синдик и би могла да предприеме реорганизацията в рамките на сегашното си управление.
Според профсъюза директорът на Lufthansa Карстен Шпор е заявил пред служители, че по-скоро ще вкара компанията в несъстоятелност под формата на процедура за защита, отколкото да позволи на политиците да се намесват в управлението. Говорител на компанията пояснява, че бордът, разбира се, ще преразгледа всички опции, включително процедурата за защита при фалит. Тя би била алтернатива, ако групата е изправена пред неконкурентни условия с влизане на в държавата.
преди 4 години гледал съм няколко епизода, но определено имаме различно разбиране на термина ефективност :) ... ти да нямаш финансов бекграунд случайно ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това може и да е така. Обаче луфтханза си е за фалит най-малко от 2-3 години. За този период не направиха нищо особено за преструктуриране, само си покачиха дълговете. Защо мислите, че не се иска по-голяма намеса на държавата. На шефовете и на основните инвеститори ще им паднат печалбите и заплатките. Каквото им кажат това ще става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тук има два основни момента. Ако Германия влезе в управата, после излизането ще е много трудно заради редица законови изисквания. Другото важно нещо е, че като компания от стратегически сектор за Германия, държавата няма да допусне фалит. В момента има 5 милиарда евро под формата на кеш и вземания от клиенти - не забравяйте, че Луфтханза има и много периферни компании, които генерират приход. 95% от флотът се на земя, като визирам и всички дъщерни компании. Огромна част от персонала вече е с намалено работно време според изискванията на местното законодателство. Няма да фалира толкова лесно. Други авиокомпании обявяват фалит основно като защита от кредитори. А и голяма част от тях нямат допълнителните приходи от дъщерни фирми за кетъринг, поддръжка, резервни части и всякакви други услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Най-ефективни са тези, които най-много пестят - от техническата поддръжка - до обучението на пилотите. Гледал ли си Air Crash Investigation? Една от любимите ми поредици по Дискавъри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години да, но аз говоря за други големи структуроопределящи германски концерни. един през друг ще искат помощ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Повечето авиокомпании са пътници----значи ще трябва все пак да остане някой да ги превози тия пътници! ... и вероятно ще е най ефективната и тази дето е управлявана най добре!Без държавна помощ за бизнеса !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А бий де! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Повечето авиокомпании са пътници, ще са нужни доста кеш да се държат над водата докато премине всичко. За пълно възстановяване ще трябват години.https://simpleflying.com/european-airlines-covid-19/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Virgin вече са в процедура за фалит, има и дрги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години след Люфтханза идват и други, мислете му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар