Европейският регулатор за въздушна безопасност планира да класифицира пътническите самолети според отделяните количества въглероден диоксид, като по този начин ще даде възможност на пасажерите да изберат онзи полет, който има най-слабо негативно въздействие върху околната среда, съобщава Bloomberg.
Започнала е работа по създаване на системата за оценяване, която е подобна на тази, използвана при класифицирането на ефективността на домакинските уреди като хладилниците, споделя Патрик Кай, изпълнителен директор на Европейската агенция за авиационна безопасност.
„Пътниците ни казаха, че биха желали да се запознаят с екологичните показатели на въздухоплавателните средства, на които се качват“, посочва той.
Според Кай клиентите взимат все по-интелигентни и по-информирани решения за това кои авиокомпании и летища използват.
Загрижеността за околната среда се превръща в приоритет за Европейския парламент, тъй като обособилите се Зелени партии успяха да засилят своето присъствие в политиката, смята Кай.
Съществуват и доказателства, че пътниците в някои страни започват да вземат решение въз основа на количеството вредни емисии, като се забелязва спад при резервациите на шведските авиокомпании и скок при пътуванията с влак.
По думите на Кай въпросната „екологична маркировка“ може да бъде разширена за авиокомпаниите, летищата и доставчиците на поддръжка. Това вероятно е лоша новина за самите превозвачи с по-стари самолети.
„Това ще бъде една от основните теми за нас в близкото бъдеще“, споделя още Кай.