Европейската комисия е приела на вчерашното си заседание в Страсбург решение да спре одобрените неокончателно промени в правилата за международните пътни превози. Това съобщи изданието "Политико", цитирано от БТА. Засега решението все още не е представено официално.
Причината ЕК да приеме подобно решение е, че новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда.
Европейската комисия си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата, а новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища. Цитиран е заместник-председателят на ЕК Валдис Домбровскис, по чиито думи комисията ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме.
"Политико" отчита, че това е първият зрелищен сблъсък между новите ръководства на институциите на ЕС, а полза в случая имат противниците на промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва.
Investor.bg припомня, че на последното заседание в Брюксел на Съвета на ЕС, формат Транспорт, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков предупреди, че празните курсове за прибиране на камионите в държавата по установяване на всеки четири седмици ще доведат до 3% увеличение на вредните емисии, дължащи се на международния товарен транспорт.
В изказването си той настоя да останат настрана идеологичните дискусии и да се помисли за реалистичен подход по Пакета Мобилност I, който няма да има отрицателни и вредни последици за правилното функциониране на единния вътрешен пазар и за националните икономики на държавите членки.
преди 5 години Движението на ТИР-ове трябва да се ограничи, чрез 10_кратно повишаване на данъците и таксите, така че до 5 години напълно да изчезнат от пътищата. Далечни превози - само чрез ж.п. транспорт. Той трябва да се субсидира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар