Мултинационалната холдингова компания International Airlines Group (IAG) отчете 3-процентен спад в стойността на акциите си, след като групата стартира план за свиване на основния си бизнес British Airways, свивайки броя на персонала на авиокомпанията с една четвърт, предупреждавайки за бавно възстановяване от щетите, причинени от пандемията, съобщава Ройтерс.
Без да е ясно кога ще отпаднат забраните за пътувания, които доведоха до мащабно приземяване на самолетите на авиокомпаниите по света, индустрията е изправена пред мрачна несигурност и тежки бъдещи загуби и няма видимост как и кога операциите ще бъдат рестартирани.
British Airways може да съкрати до 12 000 служители, заявиха от компанията майка, тъй като тя прогнозира, че ще отнеме години преди броят на пътниците да се възстанови от кризата.
British Airways разполага с 45 000 служители, включително 16 500 стюарди и 3 900 пилоти.
Трейдърите от своя страна заявиха, че акциите на IAG се поевтинели заради предупреждението за търсенето и тъй като резултатите от първото тримесечие не успяха да отговорят на прогнозите на анализаторите.
Акциите на IAG се изтрили 64% от стойността си през последните три месеца.
Радикалните промени, планирани в IAG, с които цели да си помогне да преживее коронавирусната криза, контрастира с движенията на конкурентните големи европейски авиокомпании Air France-KLM и Lufthansa, които се надяват, че спасителни мерки на правителствата ще им помогнат да преживят сътресенията.
Lufthansa заяви във вторник (28 април), че може да потърси някаква форма на защита от кредиторите, докато обсъжда с правителството в Берлин за спасителен пакет от 9 млрд. евро.
Но главният изпълнителен директор на IAG Уили Уолш се противопоставяше дълго на спасителните държавни пакети за авиокомпаниите, а от British Airways заявиха във вторник, че няма правителствена помощ, която да е обособена за нея.
IAG, която е собственик още на Iberia и Vueling в Испания и Aer Lingus в Ирландия, използва правителствени схеми, за да поддържа заплащането на служителите, които временно са прекратили дейност, докато самолетите остават приземени.
По-рано в сряда Finnair обяви планове за набиране на 500 млн. евро чрез предлагане на права, което би представлявало почти толкова, колкото в сегашният ѝ капитал.