Airbus е изразходвала безпрецедентната сума от 8 млрд. евро кеш през първото тримесечие на годината на фона на предупрежденията от главния изпълнителен директор Гийом Фори за „най-тежката криза, която самолетната индустрия познава“.
Близо 3,6 млрд. от разходите идват от плащане за уреждане на дело за подкуп, което изяжда резервите на компанията и то в момент, когато трябва да се справя с последствията от коронавирусната пандемия, се посочва в изявление от сряда.
Коригираната печалба на компанията преди лихвите и данъците намалява почти наполовина (49%) до 281 млн. евро, като компанията записва нетна загуба. По думите на Фори все още се прави оценка на последствията от Covid-19 и засега не е възможно да бъде изготвена финансова прогноза за пълната година.
Airbus се опитва да се адаптира към намаляващото търсене, което изтри новите самолетни продажби и застрашава производителите, които вече страдат от недостиг на средства. Фори заяви, че компанията му се опитва да оцелее без държавна помощ, но нейните потребители и доставчици ще се нуждаят от колкото помощ могат да получат.
„Кризата наистина е безпрецедентна“, заяви той, като допълни, че един от най-големите рискове в момента е състоянието на доставчиците. По думите му мерките, които компанията досега е предприела – намаляване на годишното производство с малко над една трета и временни съкращения на 6000 души персонал, може да са едва началото. Компанията ще преразгледа състоянието си през юни, когато се очаква да има повече яснота за движението на кризата.
Според анализ на Саш Туса от Agency Partners отливът на средства през тримесечието е по-голям от прогнозираните 6,3 млрд. евро и оставя Airbus с едва 3,6 млрд. евро нетно.
Базираният в Тулуза, Франция производител съобщи, че намалява капиталовите си разходи за годината с около 700 млн. евро.
Компанията е доставила 122 самолета през първото тримесечие, но пълният мащаб на коронавирусната криза все още не е усетен, заяви Фори. По думите му обаче 60 самолета на са могли да бъдат доставени заради пандемията. Доставките през второто тримесечие ще бъдат „много слаби“, посочи той. Компанията планира да достави окло 600 самолета през тази година – понижение спрямо 863 през 2019 г., въпреки че бройката може да бъде намалена и още.
Основният конкурент на Airbus - Boeing Co., също се очаква да представи тримесечния си отчет по-късно в сряда. И двете компании отбелязват около 60-процентно понижение на акциите си тази година, въпреки че Boeing беше засегнат и от кризата с печално известния си модел 737 Max.
преди 4 години май обърка изстребителите с пътническите самолети, хахахах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ако ЕК не вземе мерки тази евпорпесйка компания ще замине по дяволите!!!!!НАй-големият конкурент продава на НАТО мегапрескъпи самолети , което е скрито субсидиране! Айде нека да оберат арабелите от Сауд Арабия, но защо и членовете на ЕС и НАТО?! ДОКОГА ЕК ЩЕ СПИ С ОТВОРЕН ОЧИ и ЩЕ ТЪРПИ ЯВНИТЕ ГРАБЕЖИ И НЕЧЕСТНО ПОВЕДЕНИЕ НА АМЕРИКАНСКАТА ОРЪЖЕЙНА ОЛИГАРХИЯ???????????????????????????????? отговор Сигнализирай за неуместен коментар