Изминалата 2020 г. беше преломна за електронната търговия, а ръстът в сектора бе 9%. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА). Тя посочи, че очаква тази тенденция да се запази и през 2021 г.
„Наблюдаваме увеличение на дела на електронната търговия в общата икономика на страната”, каза още гостът и добави, че в някои сегменти 100% ръст.
„Например над 100% нарасна продажбата на хранителни продукти онлайн. Дълги години супермаркетите инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси, в логистика. Пандемията показа, че това са били необходимите стъпки, за да могат сега да посрещнат завишеното търсене“, обясни Найденова.
Автоматизацията и изкуственият интелект тепърва ще бъдат в основата на развитието на сектора. Това означава, че за да продават по-успешно, българските търговци е необходимо да инвестират непрекъснато в иновации, които ще им донесат възможности за по-добро обслужване на клиентите, гъвкавост, разпознаваемост и още по-лесно управление на бизнес процесите, каза още Найденова.
Тя цитира и последния доклад на асоциацията, според който до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. „Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи започват през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца. Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее - няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства“, обясни тя.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
преди 4 години Повечето поръчки идват от мобилни устройства, а не от PC и така е от години. Освен това, малко са потребителите, които се възползват от главното преимущество на онлайн пазаруването - възможността предварително да проучат пазара. Повечето поръчки са импулсивни, те идват директно от някоя Фейсбук или Гугъл реклама. Ако има по-глyпав и непрактичен начин да свършат нещо, хората ще го измислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар