Следващата дигитална вълна е комбинация от три сили. Първата са големите масиви от данни. Втората е изкуственият интелект, който ни помага да се справим с големите масиви от данни. Третата е роботизацията. Тези три сили ще съставят новата дигитална вълна. Това каза Рик Вера, визионер, иноватор, автор на бестселъра „Мениджърите след утрешния ден“, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Според Вера за компаниите няма да е лесно да се справят с новата дигитална вълна, тъй като технологиите са на първо място и всички компании трябва да приемат технологиите и да ги използват. Той смята, че компаниите трябва да се фокусират върху дигиталните клиенти и как да се свържат с тях, вместо да се опитват да разработват нови продукти за нови пазари.
"Следващият етап е да се включат клиентите в процеса. Ако това се случи успешно, тези клиенти ще се превърнат в отдел по маркетинг и продажби на самите компании", обясни Рик Вера.
Вера прогнозира, че в бъдеще ще живеем в съчетание от онлайн и офлайн свят. "Двата свята ще се припокриват. Вече няма да има два отделни канала. Всичко ще се слее в един огромен канал за комуникация", посочи визионерът.
Според него предстои и пълна персонализация на продуктите.
"Всеки един продукт или услуга ще бъде пригоден за един конкретен човек. В резултат на това фармацевтичните и хранителните компании ще се слеят в една огромна индустрия", коментира Рик Вера.
По думите му човешкият фактор ще бъде голямата разлика в бъдеще.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.