Американският авиокосмически концерн Boeing Co. очаква търсенето на пътнически самолети от китайските авиокомпании да достигне 8700 броя на обща стойност 1,47 трлн. долара до 2040 г., с което ще се удвои размерът на търговската флотилия в страната на фона на ръста при въздушните пътувания, съобщава Bloomberg.
Търсенето на широкофюзелажни самолети в Китай вероятно ще представлява 20% от световните доставки, сочи прогнозата на американския концерн за пазара в Китай.
Китайската гражданска авиация ще се нуждае и от над 400 000 нови служители, включително пилоти, стюарди и техници до 2040 г., прогнозира още Boeing.
„Бързото възстановяване на китайския вътрешен трафик по време на пандемията (от коронавирус) говори за голямата сила и устойчивост на пазара“, посочва Ричард Уин, директор „Маркетинг“ в Boeing за Китай. „Съществуват обещаващи възможности за значително разширяване на международните маршрути на дълги разстояния и при капацитета на въздушните товари“, добавя той.
В по-дългосрочен план има потенциал за растеж при нискотарифните превозвачи заради по-силното търсене на теснофюзелажни самолети, смята още Уин.
Според Boeing около 6500 самолета от очакваното бъдещо търсене в Китай ще бъдат теснофюзелажни, докато 1850 ще са широкофюзелажни, или 44% от търсенето.
Американската компания все още очаква разрешение от китайските регулатори за повторно въвеждане в експлоатация на своята серия 737 Max, след като повечето големи пазари одобриха връщането на самолетите в небето.
Китай, един от ключовите пазари за Boeing и неговия 737 Max, беше първата страна, която забрани полетите с този модел след катастрофата в Етиопия през март 2019 г., при която загинаха 157 души. След това, през октомври същата година, още един самолет от този модел катастрофира във водите на Индонезия. И при двете катастрофи става въпрос за софтуерна неизправност, посочат експертите. Други страни последваха примера на Китай по отношение на забраните, в резултат на което серията MAX беше приземена в световен мащаб за около 20 месеца.
Boeing също така прогнозира, че вътрешният пазар на Китай за пътнически самолети ще надхвърли вътрешноевропейския въздушен трафик до 2030 г., както и този в Северна Америка до 2040 г.