Авиокомпанията AirAsia Japan Co. подаде молба за защита от банкрут пред окръжния съд в Токио, след като миналия месец заяви, че ще прекрати дейността си в страната. Причината е, че пандемията от коронавирус, която сви значително броя на пътуванията в световен мащаб, продължава да вреди на бизнеса ѝ, съобщава Bloomberg.
Японското звено на малайзийската AirAsia Group Bhd. е получило във вторник заповед за назначаване на временен администратор, споделят от AirAsia Japan.
„Предвид настоящото финансово състояние на AirAsia Japan, със съжаление информираме, че в момента AirAsia Japan не е в състояние да уреди неуредените задължения“, се казва в изявлението. „Искрено се извиняваме за причиненото неудобство на клиентите, които са използвали или резервирали полети на AirAsia Japan“, допълват от компанията.
AirAsia, която отчете рекордна загуба през второто тримесечие, приключило на 30 юни, се намира под огромен натиск тази година, след като Covid-19 разтърси авиационната индустрия. Авиокомпаниите в световен мащаб са изпаднали в криза, като много от тях съкращават хиляди работни места и се опитват да осигурят така нужните финансови средства за оцеляване.
Нискотарифната авиокомпания спря финансирането на индийския си филиал, оставяйки бъдещето на AirAsia India Ltd. до голяма степен да зависи от нейния мажоритарен акционер, индийския конгломерат Tata Group.
От друга страна звеното за полети на дълги разстояния AirAsia X Bhd. също изпитва сериозни затруднения, като по-рано този месец то представи ново предложение за преструктуриране на дълга пред кредиторите.
AirAsia Japan вече е анулирала всички полети, включително маршрута между Нагоя и Тайпе. Услугите, извършвани до Япония от други превозвачи на AirAsia на места като Тайланд и Филипините, няма да бъдат засегнати. Международните полетите за Япония от Малайзия, Тайланд и Филипините ще бъдат възобновени с облекчаването на ограниченията за пътуване и отваряне на границите, съобщи авиокомпанията във вторник.
Клиентите, които са резервирали полети с AirAsia Japan, могат да кандидатстват за възстановяване на сумата, като процесът на компенсации ще започне от април следващата година. Другата опция е да получат възможност да използват услугите на компанията за друг полет.