IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как данните помагат да подобрим журналистиката

Икономиката расте с 5% на годишна база, или икономиката се ускори с най-бързото от десетилетие темпо? Предимството на данните

17:53 | 28.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: ЕРА</em></p>

Снимка: ЕРА

Светът се променя бързо, както и новините. Така че, когато смесим журналистиката с може би най-бързо движещата се част на нашия свят - технологиите - нещата се променят още по-бързо.

Журналистиката на данните измина дълъг път, откакто бе идентифицирана като термин и може би никога досега не е била толкова важна. Във времена, в които самите представи за истина, лъжи и факти са подложени на атаки и се оспорват всеки ден, базираната на данни журналистика може да предостави нови насоки на ежедневния новинарски цикъл.

Може би неслучайно и първата си лекция за финансова журналистика като част от втория сезон на "Академия за финансови анализатори" главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов посвети именно на предимството на данните и базираната на данни журналистика, обръщайки внимание и давайки примери с някои от функциите на терминалите на Bloomberg.

Докато Майкъл Блумбърг не представи терминала на финансовите специалисти през 1982 г., никоя медийна компания не беше обмисляла да събира данни за например всички задължения по държавния дълг на САЩ и да предоставя незабавен достъп до тях. Натискане на един или два клавиша показват най-добрия контекст и перспектива за всеки, който търси оценка на относителната стойност на пазара на облигации.

Блумбърг създава Bloomberg News през 1990 г. с цел първо да идентифицира повратните точки на пазарите, бизнеса, финансите и икономиката и да използва богата информация, за да съобщава за последствията. Конкуренцията с най-добрите новинарски организации е само част от тази мисия. Терминалът Bloomberg, който привлече по-малко от 10 000 финансови специалисти през 1990 г., сега има около 320 000 потребители.

В лекцията си Попов обърна внимание на конкретните ползи за журналистическите разследвания от терминала и как да направим статиите си по-добри.

Цялата лекция вижте във видеото.

Следващите видео уроци от академията ще се провеждат всеки четвъртък от 11:00 часа и може да се проследят на живо в каналите на ВУЗФ и Investor.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още