Когато компаниите, разполагащи с много кеш, предприемат обратно изкупуване на собствени акции, инвеститорите обикновено приемат това като увереност в бизнеса.
Разпространеното схващане е, че такива действия носят скрито послание, че акциите на компанията са подценени, което кара мениджмънта да инвестира свободния кеш в собствени акции. Обратните изкупувания обаче могат да се тълкуват и като опит за предотвратяване на спад в цената.
Макар, че цените на акциите зависят от търсенето и предлагането, както и от много други фактори, е интересно да се проследи как им влияят обратните изкупувания.
Проучване на CNBC, базирано на извадка от 20 обратни изкупувания сред тези на стойност над 8 млрд. долара, показва, че акциите се повишават средно със 7% шест месеца след обявяването на процедурата за изкупуване.
Ето накратко най-големите обратни изкупувания за последното десетилетие:
Компания
Млрд. Долари
Начало
Възвръщаемост
Край
след 3 месеца
след 6 месеца
за целия период
Microsoft
36,2
20.07.06
22%
33%
17%
31.08.08
Microsoft
30,0
20.07.04
1%
-7%
-19%
20.06.06
General Electric
27,0
10.12.04
1%
2%
3%
31.12.07
Procter & Gamble
20,1
28.01.05
-3%
0%
1%
21.07.06
Time Warner
20,0
3.08.05
3%
4%
9%
31.08.07
ConocoPhillips
15,1
12.01.07
12%
38%
-16%
31.12.08
IBM
15,0
26.02.08
13%
12%
15%
30.11.09
IBM
15,0
24.04.07
18%
15%
17%
31.03.08
Citigroup
15,0
14.04.05
0%
-2%
8%
31.08.06
AT&T
13,5
5.03.06
-5%
13%
41%
11.12.07
American Express
12,1
18.11.02
20%
9%
33%
31.03.08
Wal-Mart Stores
11,6
31.05.07
-8%
2%
8%
4.06.09
Bank of America
10,4
26.04.06
8%
15%
8%
30.09.07
Altria
10,0
1.02.01
14%
3%
-32%
31.03.03
Bank of America
9,3
22.03.05
6%
-5%
9%
30.06.06
McDonald's
8,9
29.10.01
-8%
-1%
6%
12.09.07
Dell
8,5
3.03.05
1%
-13%
-47%
11.09.06
Pepsico Inc.
8,5
3.05.06
9%
9%
20%
9.08.08
Hewlett-Packard
8,0
15.03.07
15%
22%
10%
31.01.08
Hewlett-Packard
8,0
19.11.07
-28%
-7%
-2%
31.01.09
Средно:
4,6%
7,1%
4,5%