И тъй като трудът представлява 70 процента от разходите за наземно обслужване, заплатите и сигурността на заетите са пострадали от „спиралата за намаляване на разходите“, ми каза една голяма компания за наземни услуги. Персоналът обикновено е на договор, което позволява на доставчиците бързо да съкращават работна сила. Той често е зле платен за работа, която изисква работа при всякакви метеорологични условия по всяко време и огромна физическа издръжливост. В постпандемичния свят на по-голям недостиг на работна ръка много наземен персонал, уволнен по време на пандемията, намери по-добре платена, по-малко изтощителна работа другаде.
На летищата в Обединеното кралство свободните работни места за чистачи са се увеличили с повече от 700 процента за една година, 200 процента за служителите по сигурността и 138 процента за операторите на багаж, според системата за търсене на работа Adzuna.
Оливие Янковец, генерален директор на търговската асоциация на летищата ACI Europe, казва, че заплащането и условията може да се наложи да се подобрят, за да се привлекат работници в сферата на услугите. Но в по-дългосрочен план рецептата за изграждане на устойчивост е инвестиция в цифровизация и автоматизация. За целта договорите между авиокомпаниите и доставчиците на услуги трябва да осигуряват стабилна възвръщаемост.
Андрю Лобънбърг, авиационен анализатор в HSBC, коментира, че „пазарът трябва да разбере, че трябва да плащаме повече“. Договорите трябва да се фокусират върху изпълнението и върху споделянето както на болката, така и на печалбата от подобряването на ефективността.
Резултатът ще бъде по-високи разходи за авиокомпаниите, които са изправени пред огромно напрежение заради загубите, понесени през пандемията, по-високите разходи за гориво и прехода към нисковъглеродни полети.
За останалите от нас това само ще увеличи натиска върху цените на самолетните билети. Между 1998 г. и 2019 г. авиацията успя да намали средната цена на двупосочния билет с 60 процента, благодарение на оперативните и технологични подобрения, според Iata, авиационната търговска организация. Но системата бе напрегната до краен предел.
С очертаващата се глобална рецесия, заинтересованите страни в авиацията трябва спешно да погребат въпроса с вината. Секторът трябва да научи урока от пандемията и да работи заедно за изграждане на устойчивост. „По време на пандемията видяхме наистина конструктивно сътрудничество в индустрията за осигуряване на по-предвидими правила“, посочва Лобънбърг. „Тази обединена сила обаче се разпадна.“
преди 2 години Гоше , ти не слазаш от самальотите , та знаеш най-добре ... :))) ... рассияните кат много могат да фъркат , що не докараха лаврата до Сърбия , а ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Защото самолетът им е трамвай. Ако не отиде събота и неделя на 3000 км, ще му падне яко стандарта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Е как па тия проблеми ги нямат в Доха, Истамбул,Москва ,Пекин ,а само по западна Европа отговор Сигнализирай за неуместен коментар