Следващият полет, който резервирам, може да е на Icelandair, пише Пеги Холингър за Financial Times. Авиокомпанията наскоро изпрати двама оператори на багаж на всеки полет до Амстердам, за да помогнат при сериозния недостиг на наземен персонал на летище Схипхол. Тя обмисля разширяване на практиката и към други маршрути.
В хаотичното европейско лято за пътуванията, когато хиляди полети бяха отменени поради липса на оператори на багаж, чистачи и служители по сигурността, похвала за Icelandair за това, че проявява въображение как да облекчи пътуванията на клиентите.
В момента много други авиокомпании, летища и фирми за наземни услуги изглеждат по-заинтересовани да се обвиняват взаимно за срива в европейската авиационна мрежа, отколкото да измислят решения.
По-рано този месец лондонското летище Хийтроу обвини авиокомпаниите в свръх амбициозни графици на полетите, докато ограничава пътниците до 100 000 на ден. Летището каза, че е предупреждавало превозвачите от месеци за недостатъчния персонал за наземно обслужване. Авиокомпанията Emirates отговори, като обвини Хийтроу в некомпетентност. А Асоциацията за летищни услуги, която представлява наземните оператори и други доставчици на услуги, обвинява конкурентната среда, която е „нито „социално, нито оперативно устойчива“.
Играта на обвинения е удобен начин за отклоняване на критиките, идващи от разочарованите пътници. Но това няма да разреши по-дълбоките проблеми в авиационната верига за доставки. Хаотичното възстановяване от пандемията разкри крехкостта на сектора на наземните услуги, твърде дълго смятан за нещо повече от суровина в авиационната екосистема.
Когато пазарът на наземни услуги в Европа беше либерализиран през 1996 г., той разкри сектор, който беше управляван от национални монополи и подпомаган да намалява разходите на авиокомпаниите, а те, от своя страна, цените на самолетните билети.
Но има аргумент, че тъй като новите участници са се надпреварвали за пазарен дял, фокусът върху намаляването на разходите е бил загърбен. Съвместно проучване на асоциациите за летищни и наземни услуги и на синдикатите още през 2018 г. установи, че макар разходите за наземно обслужване да са се увеличили значително, доставчиците на услуги все още са били под натиск да намаляват цените и да съкращават времето за обработка. Финансовият натиск е довел до „влошаване на цялостното икономическо състояние на доставчиците на наземни услуги“ и е ограничил способността им да инвестират, заключава докладът.
Неотдавнашно проучване на KPMG сочи, че авиокомпаниите са били „скъпи на триците и евтини на брашното“.
преди 2 години Гоше , ти не слазаш от самальотите , та знаеш най-добре ... :))) ... рассияните кат много могат да фъркат , що не докараха лаврата до Сърбия , а ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Защото самолетът им е трамвай. Ако не отиде събота и неделя на 3000 км, ще му падне яко стандарта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Е как па тия проблеми ги нямат в Доха, Истамбул,Москва ,Пекин ,а само по западна Европа отговор Сигнализирай за неуместен коментар