Достигане до върха
Става все по-ясно, че всички съществуващи ваксини срещу коронавирус, включително иРНК вариантите, губят ефективност с течение на времето. Това отваря големи възможности за нови имена в индустрията, включително за тези от Китай, които могат да се присъединят към надпреварата за глобална инокулация.
Това, че китайските играчи са в състояние да се състезават, е доказателство за това докъде са стигнали те.
Брой на лекарствата на китайските фармацевтични компании, тествани клинично. Графика: Boston Consulting Group
Десетилетията на производство на генерични лекарства и АФС от страна на китайски компании натръпват необходими опит за тази цел. „Китай е основният производител на АФС в световен мащаб, притежава огромен капацитет за биопроизводство и може да разширява операциите си“, коментира д-р Абигейл Коплин, преподавател във Vassar College.
Този капацитет помогна Китай да стане най-големият износител на ваксини срещу COVID-19, което предвещава голяма промяна в структурата на глобалното фармацевтично предлагане.
„Честно казано, би било много трудно да си представим преди пет години, че китайските лекарства биха могли да се продават на задграничните пазари“, споделя Мишел Ю, инвестиционен директор във Value Partners, базирана в Хонконг компания за управление на активи. Причината, според нея, е, че повечето лекарства, разработени в Китай, са продукти за вътрешния пазар.
Много нововъзникващи фармацевтични компании вече показват амбиции за глобален растеж. BeiGene, чието лечение на рак чрез медикамента Brukinsa спечели одобрение от Американската администрация по храните и лекарствата през 2019 г. – първото подобно за китайска компания – разполага с няколко офиса и обекти извън Китай. Производствените му съоръжения в Китай са проектирани да следват стандартите, обособени не само от Китай, но и от американските и европейските регулатори.
WuXi Biologics, базирана в Китай фармацевтична изследователска група, оперира с производствени бази в Ирландия, Германия и САЩ.
Shanghai Junshi Biosciences продаде своето лечение с антитела срещу рак с Toripalimab на базираната в САЩ Coherus, като получи общо 1,11 млрд. долара. Junshi също спечели одобрения за лечението си с антитела срещу COVID-19 от над 15 страни и региони, включително от САЩ
Разделение по дял на чуждестранните фармацевтични компании и китайските фармацевтични и биотехнологични дружества на китайския пазар. Графика: McKinsey
„Жертвахме други важни проекти като лечение с PD-1 за няколко месеца, за да придвижим COVID терапията с неутрализиращи антитела до клиничния етап в началото на миналата година“, споделя пред Nikkei Asia Нинг Ли, главен изпълнителен директор на Junshi.
Когато става въпрос за иРНК COVID ваксини, някои китайски компании твърдят, че суровините, които използват, също са предимно местни.
„Китайските фармацевтични компании могат да действат наравно с големите фармацевтични дружества в бъдеще“, смята Коджи Кавашима от японската търговска къща Marubeni, която развива съвместно предприятие с Fosun Pharma в Шанхай, наречено Fobeni.
Приоритет на комунистическата партия
Отвъд икономическите съображения, лекарствата - особено биологичните лекарства - се превърнаха в приоритет на китайското правителство поради демографските промени. Населението на страната застарява бързо, отчасти поради предишната си дългогодишна политика за ограничаване на раждаемостта, като комунистическата партия търси иновативни начини за управление на нарастващото натоварване на здравеопазването.
Много от нейните фармацевтични начинания се фокусират върху хронични заболявания и рак, като биологичните препарати също могат да се насочат към такива заболявания.
„Стратегията на Китай в биофармацевтичния сектор се основава на дългосрочна перспектива, точно както нейната политика ясно заявява“, коментира Тошиюки Мурай, продуктов специалист в Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Биофармацевтичните продукти са една от ключовите индустрии, посочени в правителствената стратегия „Произведено в Китай 2025“.
От 2015 г. правителството направи множество промени в политиките, свързани с фармацевтичните продукти, много от които са предназначени да насърчават иновациите в рамките на местните компании.
преди 2 години Големите фарма гиганти не правят ваксини, а бизнес. Какво ще продават, е почти без значение. С мощната подкрепа на СМИ те си пробутват "ваксини" за ланския сняг, които са напълно неефективни срещу новите щамове и особено срещу омикрона, но това не е пречка да се налага задължително мушкане с иглите, при това, през ненормално кратки периоди. Без никаква отговорност за последствията, защото имало пландемия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар