„Продължителното възстановяване до голяма степен зависи от възможността да смекчим отрицателното въздействие и от пускането на ваксини в световен мащаб“, каза Гринспан.
Въздействието на кризата Covid-19 ще засегне най-силно малките островни развиващи се държави (Small Island Developing States - SIDS) и най-слабо развитите страни (Least developed countries - LDCs), посочи тя.
Очаква се покачването на потребителските цени да бъде 7,5% в SIDS и 2,2% в най-слабо развитите държави.
В резултат на блокирането, затварянето на границите и липсата на международни полети стотици хиляди моряци са блокирани в морето и не могат да бъдат репатрирани или заменени.
UNCTAD призова правителствата и индустрията да работят заедно за прекратяване на кризата със смяната на екипажите в сектора, в който работят повече от 1,9 милиона души по целия свят.
Агенцията информира, че процентът на ваксинация на моряците е около 41% и призова те да бъдат ваксинирани приоритетно.
„Това е неприемливо, ако искаме да видим, че веригите за доставки работят отново“, каза Шамика Сириман, директор по технологии и логистика на UNCTAD.
Кризата активира дигитализацията и автоматизацията, което от своя страна трябва да осигури ефективност и спестяване на разходи.
Междувременно електронната търговия, ускорена от пандемията, промени навиците на потребителите при пазаруване и моделите на разходи, се казва в доклада.
„Това може да генерира нови бизнес възможности за корабоплаването и пристанищата“, каза UNCTAD.
преди 3 години ООН: Скъпите товарни превози може рязко да покачат цените през 2022 г. >> A печатането на пари без покритие няма нищо общо със случая.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар