IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Проблемите с веригите за доставки не се отразяват на фирмените печалби в САЩ

Компаниите защитават маржовете си чрез намаляване на разходите, подобряване на рентабилността или повишаване на цените

20:51 | 03.06.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

John Deere заяви, че работната ръка е едно от най-големите предизвикателства, „независимо дали става въпрос за складови работници, шофьори на камиони или докери“. Някои компании в подобна позиция се опитват да привлекат хората обратно с по-високи заплати и бонуси за започване на работа.

„Ако хората трябва да бъдат примамени да работят, тогава мисля, че маржовете ще се превърнат в доста важен въпрос, прости защото персоналът доминира в структурата на разходите за повечето компании“, коментира Бил МакMеън, главен инвестиционен директор за активните стратегии в акции на Charles Schwab Investment Management.

Въпреки това 86% от компаниите от S&P 500 отчетоха по-добри от очакваните печалби на акция през първото тримесечие, според FactSet. При 95% обявени до момента корпоративни резултати, „смесените“ печалби - които обединяват реалните с прогнозираните (за тези, които още не са ги оповестили) - са се увеличили с 52% през първото тримесечие на годишна база. Ако тенденцията се запази, това ще бъде най-високият ръст в печалбите на акция от 11 години.

Нещо повече, маржовете все още не са ерозирани. „Смесеният” марж на нетната печалба (делът й от приходите) за първото тримесечие е 12,8%, което, ако се запази, ще бъде най-високото, откакто FactSet започна да следи този показател през 2008 г.

Компаниите са успели да защитят маржовете си чрез външни източници.

„Но това не е толкова просто, колкото да спрете доставките в една област и да ги активирате в друга“, казва Мелъни Нюс, старши вицепрезидент по корпоративно развитие в GS1 US, нестопанска организация за информационни стандарти. Тя отбелязва по отншение на веригите за доставки, че на компаниите им се налага "повече от всякога да гадаят бъдещето".

Компаниите защитават маржовете си чрез намаляване на разходите, подобряване на рентабилността или повишаване на цените. Colgate-Palmolive, Kimberly-Clark, Mondelez и Whirlpool са сред тези, които планираха да прехвърлят тези разходи на клиентите.

Това не е лесно или безболезнено, но Патрик Палфри, старши стратег за акциите в Credit Suisse, твърди: „Истината е, че инфлацията е от огромна полза за компаниите.“

„В действителност по-високите разходи за компоненти винаги се прехвърлят на крайния клиент, в резултат на което се увеличават приходите. Обикновено отнема едно тримесечие на компаниите да направят това."

И така, въпреки че председателят на Федералния резерв Джей Пауъл не е наясно кога ще се разтикат тесните места във веригите за доставки, корпоративните маржове се очаква да останат силни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още