Особено уязвими са по-дългите маршрути, които все още са в своята фаза на развитие. От края на март например British Airways за постоянно ще спре полети до 13 дестинации на дълги разстояния в Северна Америка, Близкия изток, Южна Африка и Азия. Cathay Pacific ще преустанови услугите си до седем глобални локации.
Големите превозвачи от Близкия изток като Emirates и Qatar Airways, които процъфтяват с бързи пътувания по целия свят, вероятно няма да запълнят пропуските.
Стартъп възможности
Да стартираш авиокомпания в условията на най-лошия спад в индустрията може да изглежда безразсъдно, но има известна логика. Финансирането остава евтино и пандемията създаде огромен флот от заземени самолети, много от които са собственост на лизингови фирми, отчаяно търсещи нови оператори. Производителите на самолети също търсят купувачи за чисто нови самолети след анулиране на поръчки.
Превозвачите съкратиха капацитета и хиляди работни места, осигурявайки на потенциалните съперници изобилие от опитен персонал, докато високите нива на дълга ограничават способността им да отвърнат.
Сред проектите в ход е Cyrus Capital, който цели да съживи британската Flybe, след като закупи марката. Новоучредената Emerald Airlines спечели договор за предоставяне на регионални полети за ирландския Aer Lingus. Базираната в Осло Flyr, която трябва да стартира през следващите месеци, иска да вземе някои маршрути, а основателите на PT Lion Mentari Airlines планират стартиране в Индонезия.
В Северна Америка канадската Flair Airlines има за цел да увеличи самолетите си от 3 на 50 под нова марка и управление. В Маями Global Crossing Airlines, която лети като GlobalX, планира да извършва чартърни полети до Латинска Америка. Южноафриканският лизингодател Global Airways помогна за пускането на дискаунтера Lift през декември.
Тотална промяна
Точно както се стигна до стриктни проверки след терористичните атентати от 11 септември, Covid-19 вероятно предвещава продължително използване на маски, социално дистанциране и приложения за записи на пътниците. Това ще бъде катализатор на много промени.
Клиентите вероятно ще изискват авиокомпаниите да поддържат сегашните си високи нива на хигиена, което може да повлияе на доходността. Една от основните промени, която става част от пейзажа, е въвеждането на тестове за коронавирус преди пътуване. Превозвачите настояваха за това като начин за насърчаване на пътуванията, макар и инициативата им да не се увенча с особен успех.
Вероятно промените в процесите по чекиране и качване на самолета ще останат за постоянно. Много авиокомпании премахнаха и таксите за промяна на резервациите, като възстановяването на суми вероятно също ще стане по-лесно.
преди 3 години тъй ше е до момента в който всеки бизнес си зададе въпроса " А кой аджеба и защо ни натресе тая идиотия ... ?! " отговор Сигнализирай за неуместен коментар