Тези истории подчертават колко важно е разбирането на ценностите. Обществената оценка за работата, извършена при екстремни обстоятелства бе много висока, но недостатъчно беше направено за справяне с основни проблеми, които бяха изострени от кризата.
Някои мениджъри обаче отидоха още по-далеч.
Един изпълнителен директор на средно голяма глобална компания заяви, че невъзможността й да пътува до или работи в офиса я е принудила да се доверява повече на помощниците си. Но това е показало на кого може да разчита повече, разкривайки кой персонал добавя най-голяма стойност към организацията. Подобно прозрение е от решаващо значение, докато тя мисли как да пренастрои бизнеса след пандемията.
Роджър Мартин, експертът по управление, смята, че организациите трябва да станат по-човечни. Твърде дълго, казва той, компаниите бяха ръководени единствено от печалби и ефективност, като превърнаха персонала си в автомати, лишавайки ги от възможността за вземане на решения.
Той дава пример с фирмата за търговия на дребно Costco, която плаща на персонала си по-високи заплати от своите конкуренти и му дава по-голяма автономия. „Те имат изградена бизнес система, която да даде на тези хора важни работни места с вземане на решения. Ако постъпите така, няма проблем служителите да правят повече. Но няма да го постигнете, ако ги превърнете в дронове."
Рита Гюнтер Макграт, професор в Columbia Business School, се застъпва за по-голям регулаторен натиск, като например принуждаване на бордовете да включват представители на работниците, както в Германия. Но тя добавя, че инвеститорите трябва да държат по-изкъсо изпълнителните директори. „За разлика от следвоенната ситуация, в която се смяташе, че задачата на корпоративните шефове е създаването на добри работни места и процъфтяваща средна класа, според мен сега не им се държи достатъчно сметка за въздействието на техните решения върху обикновените хора.”
Този аргумент отразява една гледна точка, защитавана от Карни, който призовава подходът на компаниите към глобалното затопляне да бъде толкова определящ за тяхната стойност, колкото и за кредитоспособността им. Климатичната криза обаче е безпрецедентна, така че миналото не е добър предсказател за бъдещето; необходими са различни решения.
Същото би могло да се каже и за Covid. Кризата предлага шанс за радикална преоценка на стойността. Задаването на правилните въпроси е първата стъпка.
преди 3 години Зелени многоточия съм написъл, всеки да решава за себе си какво имам на ум ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Много малко са хората, които са полезни за човечеството като цяло..." браво бе Господ! Ти ли си тоя дето определя кой полезен и кой не. Ама вие зелените врунгели, много на сериозно сте се взели. Че и за дългосрочни стратегии ще ми говориш, като на бай Тошо стратегиите, само че зелен цоциализъм. Ненормалници! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години март-април е далече , па и ти по много слагаш , разхищаваш убавият материал за зимнина , типично по рассийски ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години за тази стаия си прав... голяма помия е...аз не можах да е довърша, спрях към средата на първата страница :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зеле, аре, че март-април от кисело става прокиснало зеле.И трябва да се изхвърли, че мирише ужасно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хаха ... мен за мерка на пропадане ли ме имаш ... :)))мътна водатинядънотвърдо дъно на скална основазелка - некой дето е копал в дъното ... !!знам че си фен на слънчевите проекти , виж как се инсталира за 4 дена слънчев покрив на тесла ...https://***.youtube.com/watch?v=K_clgu0PT6k&feature=emb_logo отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Защо ценим финансовата стойност повече от човешките ценности?Предпочитаме краткосрочното мислене пред дългосрочната стратегия...Отдаваме по-голямо внимание на настоящето, отколкото на бъдещето...Повече се интересуваме от Амазон, отколкото от Амазонка...Корпорациите се стремят към печалби, а не към удовлетворени работещи, не към подобряване трудовите условия, не към повишаване качеството на живот...Нелепи бръщолевения?Сериозно?... Честно, ти сериозно ли?...Много малко са хората, които са полезни за човечеството като цяло...Много малко са хората, които виждат колко грешно са подредени приоритетите на човечеството и това, че ни липсва стратегия за развитие в бъдещето...Консуматорите без мисъл добиват критична маса...Цивилизацията деградира мощно...Най-мека и удобна е възглавницата на невежеството...Мислим се за величия, Природата е *** - всичко свързано с нея е Зелена пеерастия... Честито!... с подобно мислене пътят е един ... самоунищожение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Като прочетох от край до край тази нелепи бръщолевения, разбрах защо все по-радко стъпвам в сайта на Инвестор. Отговорът е *** - има далеч по-добри, балансирани и отговорни места да се информираш от тук. За мен потъвате все повече в зелени ... Така че нека Зелката да ви се радва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар