Извличането на въглеводороди от китайска земя става все по-трудно напоследък. Въпреки че вътрешното търсене нараства с около една трета между 2015 и 2019 г., производството от местни източници спада с 11 на сто. В резултат на това вносът на страната нараства от 31% през 2002 г. до 72 на сто през 2019 г.
Именно тук може да се допусне политическата амбиция за намаляване на тази зависимост. Китай разполага с едни от най-щедрите субсидии за електрически превозни средства, като почти половината от електрифицирания автопарк в света се намира в азиатската страна.
Въглищата, от друга страна, са съвсем различна история.
Благодарение на огромните си вътрешни запаси и силното търсене на електроенергия, Китай продължава да разчита на 95% местно производство при въглищата, използвани за генериране на електроенергия.
3
През миналата година страната завърши 1814-километрова железопътна линия, чрез която да обслужва своите основни миннодобивни райони и да осигури постоянен поток на въглища до своите електроцентрали, обслужващи многомилионните ѝ градове.
Постепенното либерализиране на пазара на електроенергия в Китай обаче създава условия за спот цени, които са значително по-ниски от разходите за производство на енергия от въглища, сочи анализ на BloombergNEF.
4
Въпреки че в момента Китай изгражда около 98,5 гигавата нови въглищни мощности, електроенергийният сектор в момента продължава да се сблъсква със свръхкапацитет. Въглищните централи в страната не работят постоянно, на нива, при които е трудно да се реализира печалба. Независимо от това, за разлика от правителствената политика за ограничаване на търсенето на петрол, Китай остава подвластен на въглищата.
Това вероятно може да се разглежда като грешка от страна на Пекин. Ако Китай толкова много се тревожи за своята енергийна сигурност, няма по-независим енергиен източник по отношение на вноса от възобновяемата енергия.
В крайна сметка амбицията на PetroChina може да се окаже по-скромна, отколкото изглежда на пръв поглед. И в светлината на конкурентоспособността дружеството може да бъде изпреварено от другите негови конкуренти в тази насока, докато светът все по-ясно се насочва към чистата енергия и осигуряването на устойчиво бъдеще.
преди 4 години Какво казало малкото дете - "Върнете ми дъгата "велосипидисти"!!!;)" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На кой му пука- електричните вървят и с ток от кююмююр...да къси на село, не в града - това е развитието ни. И дано вятъра да не духа от село към града... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Китайците ще градят стаден имунитет срещу Цо2, зада колонизират Марс преди Илонката :) .... ето това е цялата врътка, а вие си пишете измислици и фейк новини ! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години *** = п*далите на велосипедът в случая отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Товарищ Си ще го направи Герой на енергийния труд, но при всяко безветрие/облачност ще го праща да върти *** в някоя поправителна колония(в Китай не е като в ЕС, щом не изпълниш обещанията - директно в колония за размисъл). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нема страшно.Зелков ще залее Китай(и региона) с ВЕИ(волтаици и перки) с отрицателни цени! Безброй!!! Направо ще преобърне Пазара в региона, какво значат тук някакви си ***!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Грета в командировка в Китай заедно с Грейнпис и WWF - да развяват знамето с цветовете на дъгата и да обесняват на местните за ценностите на зеления либерализъм! отговор Сигнализирай за неуместен коментар