Акциите на Delivery Hero се движат с голяма волатилност. Пазарът на услугите за доставка е подсилен от кризата. Но бизнесът е с нисък марж и има високи разходи. Очаква се приходите от световната индустрия да нараснат до над 270 милиарда евро до 2022 г. Въпреки това, високите инвестиции в маркетинг и разширяване, както и бизнес моделът, зависим от комисионната, включват рискове, които са трудни за изчисляване. Остава да видим дали толкова много хора ще си поръчат храна вкъщи и след коронакризата. Но повечето анализатори гледат благосклонно към книжата. Цената се оказа под натиск вследствие на кризата, но се възстанови бързо и почти се удвои от март до около 50 евро - също защото много инвеститори вече залагат на влизането на компонента в DAX.
Инвестиционната банка Barclays наскоро повиши целевата цена от 88 евро на 110 евро и остави рейтинга на "надценен". Акцията остава предпочитаната от нея стойност в европейския интернет сектор, пише анализаторът Жулиен Рош. Банковите експерти, които редовно наблюдават Delivery Hero, поставят ценови цели малко над текущото ниво. Общо единадесет анализатори съветват клиентите си да купуват, трима съветват за задържане, но няма съвети за продажба.
Кандидат 2: Symrise
Symrise от Холцминден, Долна Саксония, е доставчик на аромати и подсладители, основни козметични и активни съставки, както и функционални съставки. Около 30 000 продукта се предлагат от компанията. Сред повече от 6000 клиенти по света са производители на парфюми, козметика, храни и напитки, фармацевтичната индустрия и производители на хранителни добавки и храна за домашни любимци. Снаксове, шампоани, парфюми, фармацевтични продукти, храна за кучета: Почти всеки германец влиза в контакт с продуктите на Symrise средно между 20 до 30 пъти на ден, пише компанията.
Голямото предимство пред Delivery Hero: Symrise не само нараства, но и е на печалба от много години. Понастоящем експертите, разпитани от Bloomberg, предполагат, че продажбите през първата половина на годината са нараснали до малко над 1,8 милиарда евро. Това би било увеличение с повече от осем процента, като по-голямата част е от последните придобивания.
Но вероятно Symrise е нараснал дори без този ефект. Развитието на курса също е ясно видимо: сривът заради коронакризата отдавна е наваксан, книжата са на рекордно ниво над границата от 100 евро при непокътната тенденция на възходящо движение.
Акцията на Symrise също вече не е евтина. Съотношението цена / печалба е 42, което обикновено се допуска само за акции на компании със силен растеж. От началото на влизането си на борсата през 2006 г. стойността на акцията се увеличи около шест пъти.
Много анализатори са скептични дали все още има голям потенциал. Средната целева цена е малко над 97 евро - под текущата стойност. Експертът от американската инвестиционна банка JPMorgan Селин Панути дори съветва за продажба, въпреки че по принцип гледа на компанията с оптимизъм. Но тя била твърде скъпа в сравнение с конкуренцията и с оглед на дългосрочната средна стойност. Goldman Sachs, от друга страна, наскоро повиши целевата цена за Symrise от 100 евро на 113 евро и остави рейтинга на "Buy". Общо десет експерти препоръчват акциите, 14 съветват тя да се задържи, а петима съветват да се продава.
Още в средата на август инвеститорите най-накрая ще разберат коя компания ще избере Deutsche Börse. Но независимо дали ще става дума за Delivery Hero или Symrise, победителят вече трябва да е сигурен: гастрономията ще има по-голямо присъствие в най-важния германски борсов индекс. "И двамата играчи въплъщават ориентирани към бъдещето концепции във или във връзка с гастрономическия свят", коментира търговското списание "Food Service".
И още нещо интересно: Според експертите по борсовите индекси има тясна конкуренция и за влизане в подиндекса MDax - между специализирания производител на машини за чип индустрията Aixtron и застрахователя Talanx.