Откакто започна кризата, Тръмп разшири забраната за телекомуникационно оборудване, направено от китайския гигант Huawei Technologies, обмисля публично прекратяване на подписаната частична търговска сделка от първа фаза, като в същото време помоли съветника си Питър Наваро да състави списък с китайски продукти, които ще бъдат на прицел заради митата, наложени върху вноса на американски омари. В началото на юни администрацията на Тръмп заплаши да блокира достъпа на китайските авиокомпании до САЩ, което, ако се случи, допълнително може да наруши веригите на доставка на медицинско оборудване.
„Желанието на САЩ да се отдели от Китай вече е ясно на всички“, заяви Хауърд Ю, професор в IMD Business School. „Но един поглед към производствения сектор ни разкрива реалността и разходите. На теория САЩ наистина могат да се откажат от Китай, като сами започнат производство, но това ще изисква големи инвестиции, без да се генерират нови продажби", изтъква още Ю.
Кризата с ЛПС в САЩ се задълбочи през февруари, когато Китай, опитвайки се да овладее собствените си огнища, временно ограничи износа на медицински консумативи. Откъснати от източника си, американските болници бързо привършиха запасите си.
сащ2
Резултатът от наложените в Китай блокировки беше хаос във веригите на доставка. САЩ разполагат само с шепа местни производители на ЛПС преди началото на епидемията. Възнамерявайки да коригира дефицита, Администрацията по храните и лекарствата САЩ (FDA) ускори процеса по обработка на заявления, за да помогне на новите производители да се интегрират във веригите на доставка, докато правителството се позова на Закона за отбраната, като спря износа на обдишватели и ЛПС. Но, въпреки че някои от най-големите производители, като Ford Motor и Nike, пренасочиха производството си, за да подпомогнат процеса по снабдяване с необходимото медицинско оборудване, празнината, оформила се заради блокадите в Китай, не можеше да бъде запълнена.
сащ3
Дори когато Китай възобнови износа през март, доставките все още не можеха да стигнат за всички и американските купувачи бяха принудени да се конкурират помежду си.
Частните компании също навлизат на пазара. Taylor споделя, че е получила заявки за покупки от компании като The Walt Disney Co., Dell, MGM Resorts International, Volkswagen, American Airlines и ExxonMobil, докато индустриите се подготвят да се върнат на работа.
Нарастващото търсене на ЛПС от страна на държавите институции и международните корпорации затрудняват достъпа на малките и по-слабо финансирани компании и организации до подобни принадлежности.
преди 4 години крива , крива , колко да е крива на мъск ракетата ... :))) ... вече има бустери на ракети дето летят за пети път , един бустер от новите го подготвя за старт за 2 месеца(роскомикс строи една ракета союз 12 месеца) , ония дни пусна 2 ракети в рамките на 16 часа , има по 4 старта на месец ... следиш ли подготовката в бока чика на sn5 ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Апокалипсис сега (на английски: Apocalypse Now) е американски пълнометражен игрален филм, станал скандален още с появяването си на бял свят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Относителната сила на американската икономика преди пандемията означаваше, че страната е достатъчно устойчива, за да се бори в започнатата от нея търговска война. Това обаче вече може да е останало в миналото." Ахъ.... Форд и Найк не могат да доставят нужните бройки дори за вътрешно потребление, а да се конкурират с китайските в международната търговия е фантастика. Царя е гол, дълговете нарастват, нужна е инфлация, а може би спиралата вече е започнала..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На крива ракета космоса и пречи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар