Здраве и хигиена
Както онлайн пазаруването, така и здравето и благосъстоянието бяха нарастваща тенденция в начина на живот доста преди удара от коронавируса и тя набра скорост по време на пандемията. Потребителите избърсват повърхности и мият ръцете си повече от всякога, а продажбите на портокалов сок, считан за полезен за здравето заради високото съдържание на витамин С, се покачват.
"Ние сме почти уверени, че всичко в областта на здравето и благосъстоянието ще се радва на устойчивост", казва изпълнителният директор на Unilever Алън Джоуп.
Unilever наблюдава увеличение на продажбите на продукти като Lipton Immune Support, както и напитки, които съдържат цинк и витамин С. Компанията прави бързи стъпки за разпространението им по целия свят.
У дома
Дори когато ресторантите, баровете и кината отварят отново, е ясно, че хората няма да бързат да се върнат в тях. Заради високата безработицата много потребители ще имат по-малки бюджети за свободно време. Те също могат да решат да спестят повече пари, за да се справят по-добре финансово по време на рецесията.
Последните данни на Английската и Европейската централна банка показват, че нивата на спестяванията на домакинствата са се повишили в някои от най-големите икономики в Европа през март. Същото е и в САЩ, където нивата на спестявания са скочили до най-високото си ниво от 1981 г. насам.
За други потребители, които са отделили време и пари за модернизиране на домовете и градините си или имат нови хобита, перспективата да останат вкъщи е по-привлекателна, отколкото преди.
Ръстът на онлайн продажбите на домашни хлебопекарни в САЩ е на второ място след ръкавиците за еднократна употреба през март, което е 652% увеличение в сравнение с година по-рано, сочат данни, събрани от технологичната компания Stackline. Онлайн продажбите на оборудване за тренировки с тежести (+ 307%), занаятчийски комплекти (+ 117%) и маси за тенис на маса (+ 89%) отразяват факта, че много потребители намират нови начини да се забавляват у дома.
Още новини четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria