Работата продължава въпреки ограниченията
Дори и в най-засегнатите индустрии и щати редица дейности продължават. Щатът Мичиган например е ударен сериозно от коронавируса, като е регистрирал повече от 38 000 случая на заразени с COVID-19. Той се нарежда в Топ 10 на най-засегнатите щати. Автомобилният сектор в Мичиган затвори врати рано, а други индустрии последваха заповедта за изолация на губернатора Гретхен Уитмър на 23 март, считана за една от най-строгите в САЩ.
Нивото на безработица в Мичиган достигна 17,4%, най-високото в страната.
Дори и строгите мерки на Мичиган се съобразяват с 14 индустрии, при които е необходимо поне част от работната им сила да остане активна, включително сферите на финансови услуги, комуникации и "критичното производство", наред със здравните услуги и обществената безопасност.
Ресторанти, барове и много други търговски обекти трябваше да затворят за обществеността. Ресторантите все още могат да предлагат храна и напитки, хотелите могат да останат отворени, ако изберат, а строителството на редица проекти може да продължи да работи при спазване на правилата за социално дистанциране.
На всички компании беше позволено да задържат някои служители на място за „минимални основни операции“, като поддържане на оборудване и инвентар, охрана на имущество, обработка трансакции или подкрепа на работещите от разстояние. До средата на април 54% от работниците в строителния сектор в Мичиган все още са се водели наети, според анализ.
Въз основа на нивата на БВП през 2019 г. по отрасли, ако настоящите нива на безработица се задържат за една година, това би намалило БВП на Мичиган с може би 23%, което ще върне щата до нивото, на което беше през 2013 г.
Някои се адаптират, други не
В САЩ компаниите се справят по различни начини с предизвикателства. Някои постигат минимални приходи, които обаче са достатъчни, за да се задържат над повърхността, докато други се приспособяват към неочаквания ръст на търсенето.
Собствениците на оранжерии в Юта Скот и Карин Пайнс са изградили солиден бизнес за празнични събития наред с продажбата на цветя, но обществените събирания изчезнаха за една нощ, след като влязоха в сила социалните ограничения. Въпреки това техният бизнес все още приема онлайн поръчки за цветя. Пайнс провеждат видеоконсултации за озеленяване през Skype и Zoom и търсят нов бизнес модел, с който да работят, докато икономиката се възстанови.
Ричард Шварц, изпълнителен директор на базираната в Тексас компания Austin, е изправен срещу обратното предизвикателство - да бъде в крак с нарастващото натоварване.
Фирмата на Шварц предлага автоматизирано проследяване на инвентара на търговците на дребно, за да могат да планират поръчки, да откриват недостиг и да уведомят производителите да увеличават или намалят производството. Той прави това с помощта на софтуер с изкуствен интелект и дронове.
На фона на бурното презапасяване от страна на потребителите и производителите, които се опитват да поддържат техния темп, дроновете предлагат бърз начин да се следи динамиката при инвентара и поръчките.
Коронавирусът, според Шварц, "е един от онези ускорители, който хвърля светлина върху даден проблем".