Компании, включително Walmart и JPMorgan Chase, стартираха многобройни инициативи за преквалифициране, тъй като все повече фирми заключават, че не могат да разчитат на правителствата да осигурят на работната сила обучението, от което се нуждаят. Такива инвестиции би трябвало да генерират по-трайна възвръщаемост от всяко обратно изкупуване на акции. Но това ще донесат и по-скромни инвестиции в изслушване мнението на служителите за това как компаниите претворяват в дела своята реторика.
Дан Шулман, изпълнителен директор на PayPal, даде пример миналата година какво може да се направи на този фронт. Участвайки в предишни дискусии в Давос относно финансовото приобщаване, той реши да научи повече за финансите на собствените си почасови работници и служители в кол центъра. Той бил шокиран да открие, че 60 процента се затрудняват да свържат двата края всеки месец. PayPal отговори чрез повишаване на заплатите, намаляване на разходите за здравно осигуряване, раздаване на акции на всички служители и предлагане на финансово образование. Ходовете бяха с цената на изпреварващ разход, но Шулман е уверен, че поставянето на служителите на първо място в крайна сметка ще бъде от полза на другите заинтересовани страни.
Както веднъж се изрази покойният Хърб Келъхър, основател на Southwest Airlines: „Мотивираният служител се отнася добре с клиента... Това не е никаква мистерия.”
Многобройни проучвания показват, че малко неща изграждат доверието на потребителите в бизнеса така, както достойното отношение към служителите. Това би трябвало да окуражи инвеститорите, че тази промяна във фокуса също може да им бъде от полза във времето. Бизнес лидерите, на които им бе казано, че трябва да третират множество групи като равни с акционерите, могат да имат трудности с определяне на приоритетите. Но служителите са тези, чието бъдеще те могат най-лесно да подобрят. Дебатите за приобщаването и подобряването на социалната мобилност на събития като Давос могат да изглеждат абстрактни, но плащането на заплата на служителите ви и убеждаването им, че ги слушате, не е такова.
Tвърде много в горните редици обаче изглеждат безразлични към житейските перипетии на хората, които са по-надолу в техните организации. YPO, глобална мрежа от 28 000 изпълнителни директори, установи този месец, че по-малко от 40 на сто от членовете й някога са измервали доверието на служителите в техния бизнес.
Докато пренастройват своите приоритети, ръководителите в Давос трябва да помислят дали влагат толкова усилия, за да чуят гласа на служителите си, колкото в привличането на инвеститори. След като „оправят” света тази седмица, те могат да започнат да превръщат обещанията към техните заинтересовани страни в действие.
преди 4 години Корпоративният бизнес съвсем се изпeдepacти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар