Началото на новото десетилетие изисква да погледнем в кристалната топка, за да видим какво ще предложат следващите 10 години за мениджърите на активи. Вероятно почти същото като през последните 10 години. Приходите ще намаляват, разходите ще се повишават, маржовете ще бъдат свити, а най-големите играчи ще станат още по-големи, пише Полийн Скайпъла за Financial Times.
Мениджърите няма какво толкова да направят, за да се противопоставят на тенденцията. Всички те имат повече или по-малко един и същи бизнес модел: трупане на активи под управление чрез продажба на това, което е модно, усилена работа за задържане на клиентите и таксуване на това, което може.
През последните години активните мениджъри с високи такси изпаднаха в шок, тъй като инвеститорите най-накрая осъзнаха, че техните услуги не си струват цената и преминаха към пасивни фондове с ниски разходи и факторни инвестиции. През август активите в пасивните американски фондове за акции за първи път надвишиха тези в активните, според Morningstar.
В Европа активите в борсово търгувани фондове (ETF) надминаха 1 трлн. долара през декември, докато във Великобритания, по данни на Инвестиционната асоциация (IA), пасивните фондове (без ETF) представляват 17,3 на сто от общите средства под управление. Този дял беше 6 на сто преди 10 години. IA добавя ETF към своите фондови сектори от началото на тази година.
Пренасочването към пасивнoто инвестиране продължава, въпреки че някои активни мениджъри таят надежди, че модата за екологично, социално и управленско инвестиране (ESG) ще предпочете активните стилове пред пасивните. Няма реална причина това да е така. Включването на ESG фактори в инвестиционните решения означава да се вземат предвид рисковете за финансовата възвръщаемост, породени от тези фактори. Наличните данни, които могат да послужат за това, може да бъдат използвани със същата лекота и от индексните мениджъри, и от активните. Като свидетелство за тенденцията, британската банка HSBC планира да разшири предлагането си на ETF, включително чрез стартирането на осем ESG фонда.
Съществува обаче една област на отговорни инвестиции, в която фонд мениджърът би могъл да се открои: като обръща повече внимание на това, което клиентите искат. Един от начините за това за мениджърите на акции е да използват гласовете, които притежават, от името на инвеститорите, за да откликнат на опасенията на клиентите.
В доклад на британската Асоциация на номинираните попечители (AMNT) от миналата година се казва, че само няколко компании за управление на активи прилагат най-добрите насоки и практики за гласуване по отношение на изменението на климата, половото и етническото разнообразие. Докладът е част от официална жалба до Органа за финансово поведение, че мениджърите на активи пречат на попечителите на пенсионни схема да действат като ефективни корпоративни надзорници, като отказват да приемат инструкции за гласуване от клиенти с инвестиции в обединени фондове. AMNT е билa уведомена, че попечителите трябва да преместят бизнеса си на друго място, ако не харесват политиките, провеждани от техните фонд мениджъри. Проблемът е, че "няма къде другаде", заявява асоциацията.
Нежеланието на фонд мениджърите да използват гласовете си за оспорване на управлението на компаниите е подчертано от анализ на ShareAction, отговорната група за инвестиционни кампании. Разглеждайки гласовете по отношение на действията в областта на климата, тя установява, че големите мениджъри на активи в САЩ са най-лошите в това отношение.
В дъното на класацията Capital Group, T Rowe Price, BlackRock, JPMorgan Asset Management, Vanguard и Fidelity Investments са подкрепили по-малко от 10 на сто от анализирани предложения за климата. Дори най-добрите американски групи значително изостават от своите колеги във Великобритания и Европа, които отбелязват по-високи резултати.
Първите пет групи, поддържащи повече от 75 на сто от решенията, са UBS Asset Management, Allianz Global Investors, Aviva Investors, Legal & General Investment Management, HSBC Asset Management и Axa Investment Management.
Фонд мениджърите, независимо дали са активни, или пасивни, вече виждат, че предлагането на устойчив инвестиционен фонд или нещо подобно е добре за продажбите. Единственият истински тест за тяхното убеждение обаче е как те гласуват. Дали някой от тях ще бъде достатъчно смел, за да направи от позицията си за гласуване продажбена стратегия?
Резултатите на климатичния фронт не зависят единствено от решенията и действията на паричните мениджъри, но промяната ще бъде трудна, ако те се противопоставят. Следователно единственият важен въпрос за мениджърите на активи през следващото десетилетие е дали те ще останат част от проблема или част от решението.
преди 4 години Безспорно бъдещето е в екологичните решения и интегрирането на етнически групи! За съжаление е трудно да се предвиди, как това би било пречупено през призмата на финансовите инструменти. Ето това вероятно е и предизвикателството на фонд мениджърите, но не само. А и внедрямането на съответни продуктови линии в големите компании! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Абе направили го през уикенда...Новите меринджеи обаче да му мислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Чeш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да бе, предизвикателства много!"Чешки програмисти безплатно направиха сайт, за който правителството дава 16 милиона евро и свалиха министъра"https://***.kaldata.com/it-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8%d0%bd%d0%b8/%d1%87%d0%b5%d1%88%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%b8-%d0%b1%d0%b5%d0%b7%d0%bf%d0%bb%d0%b0%d1%82%d0%bd%d0%be-%d0%bd%d0%b0%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b8-328289.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар