IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Струват ли си късите продажби?

Ново изследване предполага, че много хедж фондове и количествени анализатори си губят времето и парите

17:07 | 01.12.19 г. 7
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: gettyimages</em></p>

Снимка: gettyimages

За да е ясно какво се измерва, „дългата“ позиция се сравнява с класическа дълга позиция върху индекс, докато „късата“ се сравнява с къса върху релевантен бенчмарк. Пазарите са склонни да растат с течение на времето, така че дългата позиция естествено ще има по-добри резултати, но не това се мери тук. Вместо това виждаме, че „дългата“ позиция е по-добър предсказател за отдалечените резултати от „късата”. Няма такава тенденция изключително скъпите акции да изостават от пазара, каквато изключително евтините имат да го водят.

Освен това, изследването потвърждава, че от добавянето на допълнителни фактори има ползи за диверсификацията. Всички стратегии подобряват своята коригирана спрямо риска възвръщаемост по този начин, като и предимството на „дългите“ над „късите“ позиции се разширява с добавянето на още фактори.

Друга важна констатация е, че докато дългите страни на различни фактори не са склонни да корелират помежду си, кратките страни го правят. По-просто казано, има няколко различни начина да забележите акциите с добър шанс да поскъпнат, но акциите с голяма вероятност да поевтинеят изглеждат зле според редица различни фактори.

Цялото това изследване се основава на „нулевите транзакционни разходи”. С други думи, то предполага, че е толкова евтино да се поддържа къса позиция, колкото и да се поддържа дълга. В реалния живот това не е вярно. Продажбата на късо изисква плащане на лихва на някого, като тя е по-висока, ако акцията е популярна сред продавачите на късо. Има риск кредиторът да изиска обратно своите акции.

Продажбата на късо също така изисква дебели нерви. Компаниите рядко се оплакват от инвеститорите, които купуват акциите им, но стават много гласовити, когато те ги продават на късо. И накрая, има проблем със съотношението риск-възвръщаемост. Печалбата от късата позиция е ограничена до 100% (ако акцията стигне нула), докато потенциалната загуба е неограничена.

Нищо от това не изключва късите продажби от специалисти. Продажбата на късо не е точно обратното на избора на акции за закупуване. За да се „скъси” компания с увереност, се изисква внимателно разглеждане на нейните отчети и бизнес и убеждение, че тя е смъртоносно ранена. За да сте сигурни, че стратегията работи, продавачите на късо трябва да са подготвени да говорят много за своите идеи публично. Някои прочути успехи показват, че късите продажби са жизненоважна част от пазарната екосистема - помислете за атаката на Джим Чанос срещу Енрон или тази на Бил Акмън върху кредитните застрахователи преди 2008 г. или пък за атаката на Дейвид Айнхорн срещу Lehman Brothers.

Това изследване показва, че използването на фактори за идентифициране на кандидати за къси продажби по същия начин, по който идентифицираме акции за закупуване, не е добър начин за насочване на капитала. За тези, които не искат да се излагат на общата посока на пазара, е много по-евтино и лесно и не по-малко ефективно просто да заемат къса позиция върху индекс.

Всичко това предполага, че много хедж фондове и количествени анализатори губят времето и парите си, така че можем да очакваме това изследване да срещне стабилна реакция. Но очертанията на аргумента изглеждат ясни и убедителни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 2 rate down comment 3
michaelis18
преди 4 години
https://stockcharts.com/h-sc/***?s=%24NYMO&p=D&yr=1&mn=6&dy=0&id=p56190072374https://stockcharts.com/h-sc/***?s=%24NYSI&p=D&yr=2&mn=6&dy=0&id=p62468135461https://stockcharts.com/h-sc/***?s=$BPSPX&p=D&yr=1&mn=6&dy=0&id=p18620610922https://stockcharts.com/h-sc/***?s=$SPXA50R&p=D&yr=1&mn=6&dy=0&id=p72027384449то има ли мое да се каже нещо друго, кат ги гледа човек горе тия раоти .... освен че статията нема смисъл друго не виждам .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 3
michaelis18
преди 4 години
Струват ли си късите продажби?Ново изследване предполага, че много хедж фондове и количествени анализатори си губят времето и парите-----------------------------------------------------е не съм ни хедж фонд ни аналлизатор ама и аз се причислявам към тях, що па да не си ги губим ?! ама да видиме, че те пилците се броят на есен ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 3
SS-23
преди 4 години
Замислял ли се е някой, каква би била реалната икономика, ако нямаше (беше забранено) "къси продажби" и за да "продадеш", трябваше първо да си "купил" физически!----Допълнение: Не само че за да продадеш, трябва първо да си купил (което си е естествено и логично), но в същото време насреща трябва да има някой, който да иска да купи и само тогава ще можеш да продадеш.Въобще БЕЗ "къси продажби", т.е. без възможността да продаваш, без да си купил, светът щеше да е коренно различен!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 5
SS-23
преди 4 години
какво мислиш за опциите, фючърсите и другите инструменти.---Тотална финансова еквилибристика. С две думи - шменти-капели!И това е истината и знам, че го знаеш. "продаваш" нещо, което никога не си купувал. Това е все едно да "повърнеш" без да си ял или изобщо да си погълал нещо. Възможно ли е в Природата!Всички знаете, че 80% от цялата световна "капитализация" е БАЛОН, гигантски, галактически и, че дефакто нищо не струва толкова, за колкото се продава!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 7
julian12
преди 4 години
Каквото и 90% от тролчетат тук. Сеят тъпотии
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 12
SS-23
преди 4 години
Най-голямата измама и най-голямото физическо изкривяване на Цената идва точно от "късите продажби". Те просто НЕ са природно естествени, защото за да "продадеш" ти първо трябва си купил Вещта, да даържиш в ръцете си и тогама да я продадеш. А тук имаме продавен не на вещта, а един вид на вероятността, че тя ще поевтинее. При това късата продаба е с рамо, т.е. "на кредит", което още повече изкривява до неузнаваемост не само конкретната Цена, но и целият пазар. Замислял ли се е някой, каква би била реалната икономика, ако нямаше (беше забранено) "къси продажби" и за да "продадеш", трябваше първо да си "купил" физически!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още