IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американските производители напускат Китай заради митата на Тръмп

Производствата обаче не се връщат в САЩ, а се насочват към други страни с ниски разходи, като Виетнам, Индия, Тайван и Малайзия

08:13 | 06.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският внос от Виетнам се очаква да достигне 64,8 млрд. долара през тази година, което е с 36% повече от 2018 г., според консултантската фирма А.Т. Kearney.

„Преместваме производство в други части на света“, каза през юни Марвин Едуардс, главен изпълнителен директор на CommScope Holding. Компанията Hickory пък произвежда антени за продажба в САЩ в своя завод в Индия вместо в Китай.

Малко са обаче свидетелствата за американски производители, които връщат производството от Китай обратно в САЩ – стъпка, която администрацията на Тръмп се надяваше, че митата ще насърчат.

Докато вносът от други азиатски страни се е увеличил, производството в САЩ е спаднало с 1,5% до май от скорошния връх, постигнат през декември, според Федералния резерв. Институтът за управление на доставките заяви по-рано този месец, че производственият му индекс отново се е понижил през юни - до най-ниското си ниво от 2016 година.

"Ако се опитаме да направим фабрика в САЩ, това би било изключително скъпо", казва Джон Хоуг, съсобственик на Sea Eagle Boats, която прави 85% от надуваемите си каяци, канута и рибарски лодки чрез договор с производители от Китай. Г-н Хоуг каза, че мрежата от производители и доставчици в Китай, която прави лодки за Sea Eagle и много от неговите конкуренти, не е толкова всеобхватна в други страни.

"Отне ни 20 години, за да изградим веригата на доставки в Китай", изтъква той. Г-н Хоуг пресмята, че митото от 25% върху продуктите му, което е влязло в сила през май, ще удвои митническите разходи на компанията от Порт Джеферсън, Ню Йорк до около 500 000 долара годишно.

Crown Crafts обаче анализира производствените разходи в половин дузина страни, преди да реши да продължи да произвежда бебешки одеяла в Китай въпреки митническите разходи. "Много е трудно да се намери държава, която може да ги произвежда в конкуренция с Китай", посочи през юни Рандъл Честнът, главен изпълнителен директор на компанията от Луизиана.

Повече от 100 компании са поискали от Министерството на търговията на САЩ да отмени наложените 25%-ни мита върху техния внос, защото не могат да намерят доставчици извън Китай.

Една от тях е Zoom Telephonics, която заяви, че е загубила 1,1 милиона долара през първото тримесечие и вероятно повече през второто в резултат на митата върху кабелните телевизионни модеми, които внася от Китай и продава чрез Amazon, Best Buy и други търговци на дребно. "Не мисля, че някой ги прави в САЩ", казва Франк Манинг, главен изпълнителен директор на базираната в Бостън компания. „Страдаме много.”

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:23 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още